Op dit adres zit nu: Paviljoen Vogeleiland

1. Marco Alders

20- Jarig bestaan van de band Piece of Cake Jazzband.

Afgelopen zaterdag hebben we een fantastische middag gehad op de Mandala, op het prachtige vogeleiland. Vanaf 15: 30 uur kwamen de 50 gasten binnen en kregen een welkomstdrankje. Het parasolletje ontbrak, maar de bubbels bruisten vrolijk in het rond.

De meeste gasten namen het drankje met alcohol, omdat ze met het openbaar vervoer waren gekomen. Het centraal station is aan de overkant, waardoor de Mandala uitstekend te bereiken is. Ook over de parkeermogelijkheden kregen we positieve reacties. In het centrum van Deventer is er, zelfs op de zaterdag, meer dan voldoende parkeerplek voor de deur. Hierbij betaal je een schijntje aan parkeergeld als je het vergelijkt met de Randstad.

Om 16:00 werden de jonge gasten onder ons vermaakt door een vrolijke clown, die voor de kinderen de meest prachtige creaties modelleerde van ballonnen. Tussen de pauwen en de kippen liepen ineens vele elfjes en ridders rond. Welke overigens door de ouders vanaf de hoger gelegen Mandala goed in het oog gehouden konden worden. Het park nodigt de kinderen uit om te ravotten en te verstoppen. Toen er toch een ongelukje gebeurde en onze eigen dochter met een kapotte knie kwam aanlopen, stond de eigenaar van de Mandala direct paraat met een ehbo-kistje. Hij vroeg ons of ze gevaccineerd was, verzorgde de wond en begaf zich hierna weer onder de gasten.

Gedurende het hele feest was de bediening attent en alert. De gasten werden snel en goed voorzien van drankjes. Als er verwisseld was van plek, werd het zojuist bestelde drankje zonder problemen op de nieuwe plek bezorgd.

Het buffet startte om 17:00 uur met vooraf een heerlijke tomatensoep, en bestond uit een variatie van vis, vlees en salades en diverse bijgerechten. In overleg met de eigenaren is een geheel eigen buffet samen te stellen en kregen sommigen van onze gasten een Vipbehandeling. Hen werd het eten gebracht.

Het buffet en het ijsdessert zag er fantastisch uit. Om je vingers bij op te eten. In de verzorging was het enthousiasme van de eigenaren zichtbaar. Het zijn dan de kleine dingen die het hem doen. Het extra gerechtje, de prachtig opgemaakte schalen en tussen de gerechten werd een 20 gelegd, vanwege het jubileum van de band.

Een extra compliment is te geven voor de kostenberaming van het feest. Er werd een inschatting gemaakt voor de kosten en deze kwamen met een afwijking van minder dan vijf procent overeen. Toch knap voor de hoeveelheid gasten die er kwamen en het drankgebruik.

Last but not least eindigde het feest met een fantastische zangeres. Vanwege het prachtige weer trad het duo op het balkon van de Mandala op. Het balkon is rondom de hele Mandala en oogt erg knus, vanwege de sfeervolle geel met wit gestreepte luifels. Met alle gasten konden we gedurende het hele feest heerlijk vertoeven op deze fantastische plek.

Wij bedanken de Mandala voor de fantastische geslaagde middag die zij voor ons hebben verzorgd.