Op dit adres zit nu: Tafel aan de Gracht

1. Na een middagje winkelen zijn we de Grachten eens gaan opzoeken. Bij Amor waren nog genoeg tafeltjes buiten (geen wonder blijkt nu) dus we zijn daar neergestreken.

In de veronderstelling dat je daar gaat eten bestel je een flesje Cava. Fout!

We vroegen alvast om brood met Aioli maar we kregen de mededeling dat we verder alles konden bestellen behalve het brood. De oven was kapot.

De rest van de bestelling konden we niet doorgeven want, ik noem hem maar even 'De Opnemer' negeerde ons daarna stelselmatig.

Ik keek om mij heen en zag eigenlijk niemand met eten voor zijn neus. Dus ik vroeg wat er aan de hand was. De hele keuken was kapot en er werd aan gewerkt.

Iedereen om ons heen vertrok maar ja, wij hadden een flesje Cava. Die laat je niet zomaar staan. Op een gegeven moment waren de obers eropuit gestuurd om bij de Albert Heijn stokbrood te halen. Iedereen kreeg een beetje brood. Alle nieuwe mensen op het terras mochten hun bestelling doorgeven en kregen eten geserveerd. In mijn ooghoek zag ik wel dat het stel naast ons 2 voorgerechten door de maag gesplitst kregen die ze eigenlijk niet besteld hadden.

Omdat we het toch zo lang hadden volgehouden en we het enigzins zielig vonden voor de oberjongetjes zijn we gebleven. Na 2 1/2 uur kregen we dus na al die andere mensen die later binnenkwamen ons eerste gerechtje. Manchego kaas (met jawel, Albert Heijn Stokbrood)

Manchego kaas heeft een specifieke smaak, ik eet het vaak in Spanje en weet dat oude verkleurde kaasplekken en schimmel niet bij dit gerecht horen. Ik heb het gerecht teruggestuurd en in de keuken hebben ze volgens mij netjes de slechte stukken ertussenuit gehaald. Toen ik vervolgens de kaas probeerde had ik het idee dat de kaas niet goed was.

Cava plus water afgerekend en vertrokken.

1,3