1. Deze sushi afhaal/bezorgservice wilden we graag eens aan een vergelijkend warenonderzoek onderwerpen, dus na de online bestelling togen we naar Purmerend om het een en ander op te halen. Zoals mijn volgers en andere geïnteresseerden wellicht weten ben ik geen groot liefhebber van al wat uit het water komt, maar dat het officieel geen sushi is zullen we maar even in het midden laten. Ik was zelf namelijk blij verrast met het aantreffen van meerdere keuzemogelijkheden met kip en rundvlees op de zeer uitgebreide menukaart en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Zo heb ik ook een keer samen met mijn wederhelft in stijl kunnen genieten van wederzijds geklungel met chopsticks, soja uit een schattig klein flesje, gember en wasabi uit een minibakje en het proberen om zo'n enorme smaakexplosie van ingrediënten in zijn geheel onze mond in te krijgen.
    Enfin, beginnend bij de zaak zelf, afgaande op de indrukken van manlief... klein, bedrijvig, goed georganiseerd, schoon en al met al een uitstraling waar geen twijfels rijzen of je hier als klant wel iets zou bestellen. Bij aankomst werd de laatste hand gelegd aan onze items dus met deze info in het achterhoofd togen we met flinke trek en hoge verwachtingen weer huiswaarts om ons op de bank te nestelen met de etenswaar.
    Manlief met zijn tonijn, garnalen en flame tonijn en ondergetekende met mini crispy kaas, inside out beef- en gefrituurde kip rolls. Als extraatje een portie yakitori.
    De vis sushi was allesomvattend uitmuntend, met een kleine kanttekening over de hoeveelheid rijst. Dit was iets teveel van het goede, maar gezien de kwaliteit van het geheel valt het onder de noemer opbouwende kritiek. Het hoeft niet zo overdadig.
    Ikzelf heb zitten smullen van mijn keuzes. Alles vers, knapperig, smaakvol voor oog en mond. De yakitori was bestrooid met snippers lente ui en dat is toch nét even dat beetje extra wat je niet verwacht als je een afhaalberpakking opent.
    Sushi is in zijn algemeenheid helaas wel aan de prijzige kant, maar dat is begrijpelijk voor hetgeen je krijgt. Het is een op zich staand iets in de diversiteit aan afhaalrestaurants en als alles dan ook klopt, is het de prijs meer dan waard. Wij zijn uitermate tevreden over dit zaakje en zullen hier zeker vaker bestellen.