Op dit adres zit nu: Ultimo

1. els weijers

Op zoek naar restaurant in Nijmegen vond ik de Firma, in Elle geroemd als ' hotspot in Nijmegen' met duurzame, eigen keuken, bijzondere smaken, van all over the world. Ik reserveerde voor mij en twee vriendinnen, om te trakteren voor mijn 60e verjaardag.

Vooraf kreeg ik keurig een sms dat er een tafel klaar stond. Aangekomen konden we kiezen uit twee plekken, een zat je op een rij, niet echt samen, 1 erg klein op een doorloop waar je echt niet met drie om de tafel kon. Desgevraagd mochten we naar een grotere tafel beneden, waar het 'misschien in begin beetje koud zou zijn'... helaas bleef het nogal koud, en waren de gerechtjes niet echt verwarmend.

Ons leek het menu wel aardig, kwam ook door het zeer enthousiast meisje (later niet meer terug gezien, de gangen werden door diverse mensen gebracht) voor 25 euro ieder 3 gangen kleine hapjes, nu, klein waren ze zeker, behalve een stuk vis, een zak patat en goed gevuld schaaltje laks (zalm). Er was ook kip, in de vorm van wriemeltjes, met echt een heel heel klein bakje appelmoes. Groene sla werd ook als gerecht benoemd. Bijzondere smaaksensatie heb ik niet ervaren, iets wat heette een pannekoekje gevuld met, was echt gewoon plat stukje deeg, zonder smaak, met wat onbestemde groente...

Wat er uit sprong was een wrapje met eend, echt heel lekker maar helaas in 1 hap weg... De vraag of het dessert er nog wel bij zou kunnen, kwam wat komisch over, maar we hebben het gedeeltelijk laten staan. Potje trifle was lekker, een stukje creme (?) taart redelijk, maar de brownie (of chocola?) taart was echt te droog om op te eten.

Al met al vond ik het weinig en niet echt bijzonder eten, de prosecco was prima, de koffie eigenlijk het beste, lekker warm ook. Bij het afrekenen werd de vraag of we het lekker vonden niet gesteld. Al met al beetje teleurstellend, voor 75 euro aan hapjes (met drank 113,50) had ik ' meer' smaakervaring verwacht.

4,9