1. Ik ben nu 3 maal in 4 maanden tijd te gast geweest bij De Gelegenheid. In deze periode hebben ze 3 keer hetzelfde "verrassingsmenu" geserveerd. Zelfs het inleidende verhaal was hetzelfde. De kwaliteit van het eten is zonder meer goed te noemen, maar waarschijnlijk is dit een gevolg van de beperkte variatie in kookstijl.

De gastheer en gastvrouw hebben beide onvoldoende gevoel voor gastvriendelijkheid. De gastheer hoort zichzelf graag praten en heeft daardoor onvoldoende contact met zijn gasten. Als je iets vraagt krijg je op een "blafferige" toon een antwoord.

Een van onze tafelgenoten had een voorkeur voor vlees in plaats van vis. Dit hadden we moeten doorgeven bij de reservering. Blijkbaar bij de vraag van hem: of er nog bijzonderheden waren… ? Vervolgens mag je dan even luisteren waarom het nu te laat is. Ik ben niet geïnteresseerd hoe hij zijn keuken organiseert, stel gewoon betere vragen! Ook de gastvrouw blijkt weinig flexibel te zijn, als mijn schoonmoeder vraagt de friandise bij de koffie achterwegen te laten, omdat ze meer dan voldoende heeft gegeten, is haar antwoord: "Ik serveer de koffie zoals ik dit altijd doe".

Kortom, als je een avond wilt eten met "middeleeuws" serviceniveau, is het aan te bevelen. Op de prijs/kwaliteit van het eten is niets op aan te merken. Het zit hem voor mij in de variatie van het menu en de gastvriendelijkheid. Voor mij voorlopig geen 4e keer.