1. Zondag 16 oktober 2016, een mooie zonnige dag. Met een 20€ cadeaubon op zak van Brasserie Effe een mooie fietstocht maken door het Limburgse landschap. In Reuver aangekomen hadden we "Brasserie Effe" snel gevonden. Het terras zat vol en binnen waren nog genoeg plaatsen. Dus mijn vrouw en ik naar binnen. We werden gewezen, op een gedwongen toon, naar een plaats waar wij, mijn vrouw en ik echt niet wilde zitten. Namelijk helemaal achter in de zaak, bijna in het donker. Voorin was wel nog voldoende plaats, maar dat mocht niet van de medewerkster, omdat het plaatsen waren voor vier personen. Als we daar zouden gaan zitten zouden daar weg moeten als er een groter gezelschap binnen zou komen. Beetje raar! maar besloten daar toch te gaan zitten. Toevallig kwam op dat moment een tafeltje vrij voor twee personen.
    Het duurde vrij lang voordat ze naar ons toe kwam om te vragen of we iets wilde drinken. We bestelden een kop koffie en vroegen ook om de kaart. Dan denk je: ze brengt de kaart gelijk met de koffie. Nee hoor, eerst de koffie en na ruim 12 minuten kwam mevrouw aan met de kaart. Nadat er weer geruime tijd was verstreken kwam ze de bestelling opnemen. Ook op het serveren van die bestelling hebben we geruime tijd zitten wachten. (Veel langer dan gebruikelijk is in een restaurant.)
    Vanuit mijn positie had ik goed zicht op de bar en zag hoe dat ze met haar handen in de ijskoeler greep en haar handen aan haar achterste afveegde. (Smerig). Haar collega deed het met een ijstang, dus het materiaal is wel aanwezig, maar wordt niet altijd gebruikt.
    Conclusie: - onvriendelijk personeel;
    - lang wachten;
    - werken niet hygiënisch;