Op dit adres zit nu: BijMaxime

1. Zaterdagnamiddag (wat een drukte vanwege Limburgs Mooiste) was er zo'n beetje in de hele omgeving geen terrasstoel meer vrij. Maxime gebeld en tafeltje geregeld. Lekker goed koud Brand's biertje genomen en naderhand de biefstuk van de haas van het frans Limousin rund gekozen. Mooie kwaliteit en goed aangezet en lekker ruim met verse champignons voorzien. De bijlagen zoals altijd divers, ruim en lekker. Verse groentjes met mooie goed hechtende dressing. Gebakken aardappeltjes en patat, en bloemkool. Uiteraard nog wat Brand biertjes erbij. De biefstuk was € 25,- p.p.

Vorige recensies van Rob en Els

• Eindelijk terrasje kunnen pakken. Heerlijke nieuwe spaanse huisrosé. Goede portie (8 stuks) dikke bitterballen. Salade scampi met mandje brood en uiteraard nog wat rosé.

• Gisternamiddag natuurlijk terrasje genomen. Voor de vegetariërs onder ons willen we laten weten dat de schotel genoemd, 2 gebakken camembertkaasjes met vossenbessensaus (€ 15,-), geserveerd met gebakken aardappeltjes, frites, warme groente en gemengde sla, heel goed is, en daarnaast ook als alternatief voor bijvoorbeeld een maaltijdsalade kan doorgaan. Dus ook als je niet vegetariër bent. Daarbij een lekkere huisrosé en genieten maar.

• Gistermiddag terrasje gepikt. Lekker wat rosé gedronken en later de salade met St. Jacobsschelpen gegeten. Ook dit jaar zijn het weer flinke jongens. Het diepe bord is veel beter en de opmaak en smaak van het geheel was zeer goed. Voor ons blijft deze salade een supertip.

• Afgelopen vrijdag 05-03-2010 even wezen eten. Els nam de biefstuk (mooie portie) met champignons, die apart met frietjes, gebakken aardappeltjes en warme en koude groentjes werd begeleid. Zelf nam ik de mosselen, en deze keer bereid op de traditionele wijze. De mossel kwaliteit was anders dan 14 dagen geleden. We dronken droge witte en rode huiswijn.

• Afgelopen vrijdag weer wat wezen eten. Lekker kortbij en de Affligem is zo lekker. De jumbo mosselen van Prins en Dingemans waren overheerlijk, en uiteraard was het heerlijk klaar gemaakt. Ook de spare ribs waren voortreffelijk. Alle bijgerechten en sausjes prima. Eten én drinken was bijna € 50,-

• Het is belangrijk te weten dat de hele entourage om Maxime zeker verbeterd is ten opzichte van de vorige eigenaren. John, Truus en de rest van de Maxime brigade doen dan ook hun best om de naam Maxime (van Wersch) weer in oude glorie te herstellen. Een mooie kaart met mooie gerechten en tevens seizoens gebonden heerlijkheden sieren de kaart.

Gisternamiddag 24-01-10 ook nog even wezen eten. We waren tenslotte afgelopen vrijdag niet verder dan pagina 1 in de kaart gekomen. Een witte port als aperitief. We kozen de carpaccio en de dagsoep van bospaddestoelen. Als hoofd 2x de spies van biefstuk met ui en paprika vergezeld met een saus op basis van gedroogde tomaatjes. We kregen hierbij gebakken aardappeltjes met spekjes, frietjes, verse groentjes met mooie dressing en warme groente, te weten broccoli met roomsausje. We kozen 'n fles Bourgogne pinot noir uit 2006 en 2 spaatjes. Na afloop een cappuccino en een Affligem.

De zaak zat goed vol. En alle mensen hadden het gezellig en knus. De zaak wordt goed verwarmd en de sfeer is rustiek. De omgetoverde rookkamer (de vroegere eetkamer van Maurice van Wersch) is ideaal voor de ro(o)k(st)ers. Je merkt dan ook dat het Maxime team geniet, als de gasten het gezellig hebben.

• Afgelopen vrijdag 22-01-10 wezen eten bij Maxime. Vooraan in de kaart stond op 3 manieren mosselen indien aanwezig. Ze waren aanwezig. Mazzel. Ze hadden jumbo's en ze waren heerlijk. We kozen op advies van John de franse bereidingswijze (met witte wijn) vergezeld met een Affligem van de tap. Heerlijk.

• Na, van het werk, langs het uitnodigende terras te zijn gekomen, thuis een roseetje gedronken en even bijgekletst, besloten om toch even (we wonen om de hoek) een lekkere salade te gaan nemen.
    Deze keer de salade met scampi en brood.
    En wat verrast ons? Men heeft de recensies bekeken en we krijgen dus zonder te vragen wederom de azijn en olie plus bordje met peper en zout, en u raadt het al (zie ook vorige recensie) 4-seizoenen peper uit de molen. Super.
    We hebben dan ook lekker ontspannen en op ons gemak van een paar roseetjes genoten.
    Een tijdje erna hebben we een toetje gekozen, de advocaat met vanilleijs en slagroom. Het zou me niet verbazen als het ijs zelf gemaakt was. Zoniet, dan was het een mooie en goede inkoop beslissing.
    Het is een genot om te zien hoe de diverse bezoekers positief reageren en onder elkaar glunderen van de gepresenteerde gerechten.

• Afgelopen dinsdag (te warm om thuis te kokerellen) weer het terras bezocht.
    Onder de ruime paraplu een roseetje genomen en uit de menukaart de hoofdgerechten Scampi in knoflook uit de oven en de mixed visgrill.
    Bij deze 2 hoofdgerechten zaten gebakken aardappeltjes, patat, een mooie bol broccoli, plus wat verse groentjes met een lekkere dressing.
    Van alles was ruim voldoende.
    De scampi's waren verrukkelijk in een zachte knoflooksaus gegaard.
    Zelf had ik bij de mixed visgrill (en dit doe ik op de smaakgok) een paar scampi's, een stukje tilapia, een stukje kabeljauw, een stukje zeewolf en wellicht een stukje baars.
    Ik heb niet specifiek de soorten gevraagd, maar ik denk dat ik er een aantal goed heb geraden.

Het smaakte voortreffelijk. Prijstechnisch zeer netjes.
    Ambiance buiten is sfeervol.

• Nou heeft Maxime ons te pakken.
    Gisteren maar wederom puur voor de Salade coquilles St. Jaques wezen terrassen.
    Heerlijk met de droge rosé erbij.
    Aangezien we wisten dat er heerlijk 3 soorten brood bij kwamen. Plus dat er een mooi setje met rode wijnazijn, olijfolie en balsamico azijn bij kwam, hebben we een bordje gevraagd, plus zout en peper (liefst eigenlijk gemalen zeezout en 4-seizoenenpeper) en hebben bij de salade met de zoetige dressing, wat olijfolie en balsamicoazijn op het bordje gemixt met peper en zout.
    Tussendoor de stukjes brood gedompeld en gesmuld.
    We waren even in het buitenland.
    Nadien thuis de gesmoorde en gemarineerde kip à la piri-piri begeleid met ciabatta brood gegeten.
    En nog wat rosé ;) Was perfecte aanvulling.

PS : de punten gelden ook voor mijn eega's kipschotel :)

• Op zondagmiddag terrasje gepikt in ons eigen Simpelveld.
    Bij de heerlijk droge rosé huiswijn de kaart even bekeken. Aangezien het toch al tegen 17:00 uur aan gaat en de salade met gegrilde coquilles St. Jacques verleidelijk weg leest, doen we deze dan maar eens bestellen. Hij smaakte dan ook fantastisch. Heel goed gegrild en het waren ±7 flinke jongens. De dressing op de salade was lekker fris en het pepertje was precies goed voor de bite. Mandje met 3 soorten brood met kruidenboter maakte het helemaal af. En het zonnetje scheen nog steeds. En we zaten precies goed onder de nieuwe grote parasols. Na nog wat rosé de menu kaart gevraagd en als hoofdgerecht het lam gekozen met rozemarijn. 7 voortreffelijk boterzacht gegrilde cotelletjes. E.e.a. begeleidt met gebakken aardappeltjes, bloemkool en verse salade.
    Helaas speelde het weer om 19:00 uur niet meer mee.
    Wijn, water, voor- en hoofdgerecht waren samen € 92,- Als jullie aan de inkoopkant deze kwaliteit blijven waarborgen, dan zal Maxime goede tijden tegenmoet gaan.

• Zondag 2 november met z’n 2-en gegeten bij Maxime. De eerste keer binnen sinds de nieuwe eigenaren er hun best doen. De kaart is erg uitgebreidt. Er is tevens een heel leuk dagmenu voor € 15,50. Er wordt momenteel met verse produkten gekookt. De prijzen in de kaart waren schrikken. Maar !! We namen een gerookte eendeborst en een wildpaté met konijn hazelnoot en eendeborst sinaasappel. De borden vielen tegen en waren niet creatief opgemaakt. De smaken waren echter zeer goed, vooral de dressing op salade. En de porties behoorlijk. Deze voorgerechten waren iets minder dan 10 euro. Opnieuw de kaart gevraagd en als hoofdgerechten de Hazenrugfilet en de Wildzwijnbiefstuk met cognacsaus gekozen. Beide € 26,50 per portie. Als bijgerechten was er een fijne schaal met 3 vakken. Er was zelfgemaakte puree, spruitjes met gebakken spekjes en rode kool. De vleesporties waren ruim. 2 Hazenrugfilets van zeker 200 gram per stuk en een Wildzwijnbiefstuk van zeker 350/400 gram. Als nagerecht de bavarois van vruchten voor € 7,- met daarbij een 43 likeur € 4,- (Quaranta Y tres) omdat er geen dessertwijn was. We hadden een witte wijn € 2,75 vooraf omdat er geen aperatief was. Een rose € 2,75 voor bij de voorgerechten en een rode € 2,75 bij de hoofdgerechten. We mochten € 102,- betalen. De totaalbeleving is moeilijk te omschrijven. Het eten en de prijzen zijn aan de grens. Het eten de prijzen plus de ambiance zijn minder.

• De inhoud van de kaart is er een van vele. Er zijn geen specifieke typische Maxime gerechten. Geen eigen identiteit. Iets waar de kok mee op kan scheppen en waar de mensen over praten of terugkomen. Dat was ooit wel zo. Maar uiteraard voor de prijs in combinatie met een eventuele smaak, is er niets van te zeggen. Wij denken dat er meer uit te halen zou zijn. Wij denken aan meer vers bijvoorbeeld. De Hanos heeft een zeer mooie visbalie. Roodbaars, Victoriabaars, Zeewolf en ook Tilapia of Zalm zouden zeker gretig als hoofdgerecht of als voorgerecht c.q. maaltijdsalade meer van deze tijd zijn. Bijv. een lamsrack en of Livar maar ook Antilope of een struisvogel steak zouden wat meer body geven aan 'n kaart. Ambiance? het terras spreekt ons meer aan om te eten dan binnen. Bediening is goed.
    Huiswijnen zijn jong, fris fruitig en betaalbaar. En ! vooral niet uit 'n supermarkt.