Op dit adres zit nu: MAVI

1. Maikel Maes

Gisteren voor de tweede keer bij Lef gegeten. Dit is zo'n bijzonder restaurant dat je er zelfs na jaren nog terug naar toe wil, als je weer eens in de buurt bent.

We waren vroeg en niet veel tijd, maar Maikel en Sietse trokken alle registers open om een viergangen diner te serveren met twee amuses vooraf. Maikel combineerde de voortreffelijke gerechten met halve glaasjes wijn, met geweldige beschrijvingen. De wijn en de gerechten wedijveren om het "wow" karakter, zie foto's. Vergeten om de witlofcremesoep en nagerecht te knippen- we waren afgeleid door het lekker eten.

Maikel is niet flexibel als je een andere combinatie qua menu (prijs) wil maken, geeft aan dat je dan veel duurder à la carte uitkomt. Zo neem je alsnog dat dessert mee. Ik begrijp de insteek maar kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van de boodschap.

Bediening was erg attent en was ons steeds voor om het water bij te schenken of een sneetje brood bij te leggen.

Ondanks de door ons opgelegde tijdsdruk genoten we enorm.

De langoustine met kaviaar, saffraanmousse, raviolie en spinazie: "had ik niet willen missen."

De heel bijzondere wijnen of Maikel's beschrijvingen ook niet.

We komen zeker weer eens terug.