in Rockanje

Ongedwongen genieten in een prachtige ambiance

1. Op een mooie zaterdag met prachtig nazomers weer zijn na een wandeling met een groep van 6 personen (die allemaal individueel aan deelnemen) wat gaan drinken en tenslotte ook gezellig wat gaan eten.

Het eten was lekker en het was gezellig, ook het restaurant van binnen en van buiten ziet er goed uit. Ook de dames van de bediening zijn vriendelijk en redelijk vlug met bedienen.

We wilden uiteraard ook dit keer weer een fooi geven. Helaas werd dit gezellige en fijne etentje met ons alle bruut verziekt door een verveelde reactie van de eigenaar. Wij wilde namelijk gaan afrekenen en dit per pinnen doen. Dit was opzich geen probleem en voordat we eten en drinken bestelden (netjes) gevraagd aan de serveerster of men kon pinnen en dit was geen probleem. We hadden immers geen contant geld meer op zak (we gingen onverwacht wat eten). Helaas bij de pinkassa was er volgens de eigenaar er een probleem, we konden niet apart afrekenen. Iets wat in alle andere restaurants wel kan. Meneer de eigenaar werd gelijk heel erg boos. Hij vond het echt belachelijk. En gaf aan dat het ons probleem was. En dat het niet anders kon. We gaven aan dat er dan niet betaald (geen contact geld) kon worden en dat we dan helaas genoodzaakt waren dan maar niet te betalen. Daarop begon de eigenaar te dreigen dat we dat maar eens moesten proberen! En werd daarbij ook nog eens erg agressief. Gelukkig was een vrouwelijke medewerkster wel bereidt om dit wel te doen. Fijn, het probleem was opgelost.

Toen een van de wandelaars dit zachts door gaf aan de andere wandelaar dat die opgelucht was dat het probleem was opgelost, dacht de eigenaar dat er over hem iets raars ofzo werd opgemerkt en was voor deze meneer de eigenaar aanleiding om weer boos te gaan kijken en daarbij de opmerking te maken/roepen naar (notabene) zijn ‘klant’ van of we nog wat hadden? Op wel een opmerkelijke agressieve toon/blik! Daarop is maar wijselijk door de groep gezegd van niet. Om deze meneer de eigenaar maar in bescherming te nemen dat hij niet weer in z’n agressieve bui terecht komt.

We hebben uiteraard afgezien van de fooi. En we zijn allemaal met een vervelend kater gevoel weg gegaan. Helaas moest zo’n gezellige dag verpest worden door deze restaurant eigenaar. Deze meneer de eigenaar is niet geschikt om in een restaurant te werken want hij kan absoluut niet met klanten/mensen om gaan. Wat een zeer onprofessionele houding!

We komen daar niet meer. En we raden het ook niemand meer aan.

1. Elk verhaal heeft twee kanten.jammer dit