1. Jozee en ik hebben gisteren heerlijk gegeten op volgens mij het mooiste pleintje van Roermond. We waren uitgenodigd voor een bruiloft in Thorn waarbij we na het middagprogramma lekker met z'n tweetjes even tussenuit wilden voor het diner.

We komen zelf uit de Randstad en we zijn bijzonder positief verrast over de warme en vriendelijke gastvrijheid van de mensen in het restaurant. Dit is iets wat we niet echt gewend zijn in onze omgeving dus dat was al de helft van het diner.

Wat ik goed vind is dat ze vooraf aangeven dat ze louter gebruik maken van verse vis (toppertje!) en dat soms bepaalde vis niet voorradig is. Bij ons was dat ook het geval, maar dat was geen punt omdat ze een ruim assortiment aan vis hebben om uit te kiezen.

We hebben vervolgens echt heerlijk gegeten (sliptongetjes!) in een goed afgestemd menuutje. Ook de Franse vissoep was om je vingers bij af te likken. Na de heerlijke maaltijd en de Limburgse gastvrijheid zijn we compleet senang naar de bruiloft teruggegaan voor het avond gedeelte.

De sliptongetjes en de Franse vissoep zijn voor ons zeker een reden om hier terug te keren als we in de buurt zijn!