1. Vandaag wilden we wat gaan luchen in het restaurant. Helaas wisten we niet of dat mogelijk was bij het restaurant. Want het liefst heb je graag de menukaart ergens hangen. Om eens te zien wat er te eten is.

We gaan toch uiteindelijk zitten. Want als er niet te luchen is dan deden we gewoon een drankje. We gingen zitten en werden meteen al papieren grote A3tjes neergelegd waarop het menu staat. Op dat moment vroeg de mannelijke bediening of we iets te drinken wilden.

Uiteindelijk bestelden we wat te drinken. Niet eens 1 minuut nadat de ander de bestelling opnam kwam de volgende met strokbrood en kruidenboter. En liep meteen weg. We keken elkaar aan van hebben we dat besteld? En er was ook niet gevraagd of we wilden komen eten, het werd gewoon op tafel neer gezet.

Heel ongemakkelijk werd het toen de man met de drankjes aankwam. We vroegen of ze ook lunchkaart hadden. Maar de man begreep het niet. En wees naar de gerecht op het A3 en dat zou ik meer willen eten op de avond en niet midden op de dag. Dus we zeiden dat we het bij de drankjes wilde blijven. Want het bestek had de bedienig al in zijn handen. Terwijl er niks gevraagd is of we wilden eten. Naja heel ongemakkelijk reageerde die. Hij haalde alles weg papier, bestek en de strokbrood kruidenboter. Heel ongemakkelijk. En hij had daarna amper oog nog voor ons.

We wilden betalen. En de rekening werd gehaald en hij liep weg zonder te vragen of ik wilde pinnen of contant wilde betalen. Dus moest weer mijn vinger op steken om af te rekenen. Want ze stonden als standbeelden binnen en ik wachten of of ik oogcontact kreeg.

Voor mij de laatste keer.