1. Vandaag na een dag klussen gaan eten bij Freya's Mangerie.

Gewoon even snel en simpel eruit na een klusdag. Vandaar op advies voor de "schnitzeldonderdag" gegaan in dit restaurant. Niet dat ik met het noemen van een schnitzel afbreuk wil doen aan de kaart, want die laat met een variatie aan gerechten en menuutjes een goede indruk achter!

Soms maak je het mee; het is drukker dan de eigenaresse verwachtte; en dit gebeurde ons vanavond. Veel gasten en vooral nieuw personeel; het leek er even op of enkele tafels, waaronder onze tafel, van de radar was verdwenen voor het personeel.

Na een voorzichtig seintje aan de eigenaresse werd dit snel hersteld. Geen "ja maar's" , geen verontschuldigen maar gewoon een eerlijke uitleg over de situatie dat men vandaag nieuwe medewerkers in aan het werken waren. Een eerlijke en heldere uitleg werkt heel goed: je krijgt er begrip voor!

Heel snel kreeg men alles weer onder controle en met verve.

Een simpele schnitzel kan heerlijk zijn als hij goed bereid wordt en dat is zeker hier het geval. Voorafgegaan door een heerlijke courgette soep en een tomatencrème soep (en niet te vergeten de amuse van gazpacho die we van het huis kregen vanwege de langere wachttijd) maakte dit "eenvoudige dinertje" tot een succes!

Daarnaast wordt er een heerlijke rode huiswijn geserveerd voor een mooie zachte prijs.

Dit restaurant begrijpt het! Een minder bekende locatie, zeer goede kwaliteit, een zachte prijs gecombineerd met een zeer goede gastvrouw en bediening.

Ik weet zeker dat ook de "nieuwelingen" snel veel zullen leren van deze eigenares!

Wij komen terug!