1. Jopie Mul Snackbar loopt als een rode draad door mijn leven. Als kind kon je hier geweldig cassisijs eten met van die lekkere oude koekhoorntjes. Niet knapperig maar boterzacht als of ze een paar weken onder de lekkende afvoer van de wastafel in het toilet hadden gestaan. Echt heerlijk. Na mijn lager school kochten wij er altijd sigaretten en Jopie vond het nooit erg als we de week daarna kwamen betalen. Natuurlijk aten we de heerlijk goudgele frieten met zure mayonaise. Deze was door John zelf gemaakt met zijn eigenhandige trek-arm-machine met trek-kar bewegingen. Dat natuurlijk de linksdraaiende goedaardige bacterieen een eigen smaak liet creeeren. Tja, en 's avonds altijd andijvie-stampot met stukjes. Wat voor stukjes ben ik nooit achter gekomen. Het fijne is dat wanneer je ook binnen komt het altijd naar die heerlijke andijvie ruikt.

Ik hoop dat Jopie en John er altijd zullen blijven en wens ze succes met hun jacht naar een ster.