1. Leo 1744 punten

Loco is een leuk ogende eetgelegenheid aan de spoorlijn in Lievelde. De menukaart is goed vormgegeven, straalt een eigen stijl uit - en vermeldt ook best aantrekkelijke gerechten. Ik was er voor de lunch en kon moeilijk kiezen: één van die mooi beschreven hamburgers, een uitsmijter of omelet, het twaalfuurtje - of? Het werd het broodje pulled pork. Achteraf betreurde ik die keuze: ik zag prachtige lunchgerechten voorbij komen richting andere tafels, en mijn broodje pulled pork viel tegen. Pulled pork hoort mijns inziens behoorlijk fijn uit elkaar te zijn getrokken. Mijn broodje bevatte nog flinke hompen veels. De hoeveelheid was dus meer dan genoeg, maar de prok zag er niet erg pulled uit. Pulled pork wordt niet van hget duurste stukje varken gemaakt, dat weten we. Het was te proeven ook, ik werd er niet echt heel blij van. Temeer omdat het broodje ontzettend taai was....
    De koffie was prima, en toen ik een witbiertje bestelde kreeg ik de correcte reactie, namelijk "We hebben alleen Weizen en dat is officieel niet hetzelfde als witbier". Keurig gedaan. Iik geloof dat ik nog maar eens terugkom voor een omelet of een hamburger, want die zagen er wél verleidelijk uit. En op het terras van Loco is het goed toeven op zo'n zomerse dag.

6,7