1. Verschrikkelijk.
    Voor de 2e x hier gegeten. Eerste keer dat we hier waren was het eten en de bediening top! De tweede keer viel dit vies tegen. We hadden gereserveerd voor een tafeltje helemaal aan de linkerkant van het terras, zodat wij rustig konden roken zonder hier al teveel mensen mee lastig te vallen. Het plekje wat wij hadden gereserveerd was al weg..

Vervolgens 3 kwartier gewacht op ons eerste drankje, daarna kwam 1 hoofdgerecht nog voordat we ons voorgerecht hadden gekregen? Na veel zeuren het voorgerecht gekregen om vervolgens wéér een half uur te wachten voordat de borden van het voorgerecht uiteindelijk van de tafel werden gehaald. We zijn na het voorgerecht weggegaan en hebben ons hoofdgerecht ergens anders gegeten omdat de sfeer zodanig verpest was dat we alleen maar heel graag weg wouden.

Na voor de zoveelste keer geklaagd te hebben de manager gesproken. Die schoof de schuld door naar een serveerder die volgens hem de drukte niet aankon. Ik kan jullie een ding vertellen en ik hoop dat de werknemers(leidinggevende) hiervan leren: Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt en het draait allemaal om inwerken, inwerken, inwerken. Ik heb banen gehad waar ik niet werd ingewerkt en als een kneus liep te stunten, en banen waar ik wél goed ingewerkt werd en waar ik de sterren van de hemel liep.
    Schuif nooit de schuld op de werknemers. De schuld ligt bij de leiding. Op het moment dat mensen goed ingewerkt worden, dan kan er amper wat misgaan, bedienen is niet zo moeilijk. Als je maar genoeg zelfvertrouwen hebt om het te doen, en om zelfvertrouwen te ontwikkelen heb je o.a. kennis en motivatie nodig, dit kunnen de leidinggevende stimuleren.

Daarbij is het natuurlijk extra demotiverend als je een baan hebt waarbij je er zeker van bent dat je er na enige tijd uit ligt. Als jullie nou eens werknemers zouden aannemen die voor langere tijd in dienst zouden blijven, hoe fijn zou dat zijn! Maar ja, investering in werknemers zit er helaas niet meer bij tegenwoordig..

We hebben overigens nergens voor hoeven betalen.