1. Vorige week voor Pinkstermaandag gereserveerd, naar aanleiding van de mailing, voor het 4 gangen menu inclusief aperitief, huiswijnen en koffie € 55,- p.p.. Deze keer wel goed opgelet, en genoteerd, want de vorige 2 keren hebben we heel slecht de details weten te onthouden. Juist bij het recenseren van een uitermate fijne culinaire verwen avond moet je (vinden wij) iets meer effort in een recensie steken. Dus bij deze.

Om te beginnen willen we iedereen een gevoel proberen te laten beleven. Misschien dat ons dat lukt. Kent u iemand die af en toe iets heel speciaals voor u klaarmaakt? Hij of zij weet dan ook dat u helemaal in u nopjes zult zijn, omdat dit u favoriete gerecht of stijl is. Als dat af en toe bij u gebeurt, dan kent u toch ook de uitdrukking in dat betreffende gezicht als hij of zij het voor u opdient. Meestal een twinkeling in de ogen met een bijbehorende big smile. Als u dit herkent, dan moet u bij de Bellevue die ene persoon in meerdere personen opsplitsen. Namelijk gastvrouw Sylvia straalt, als ze vol trots de gerechtjes die haar man en de rest van het team voor de gasten samenstelt, kan presenteren. Daarbij ontvangt u mooi op tijd u wijn(en) en eventueel (ijs)water. Alles is op een totaal ontspannen wijze een geoliede culinaire machinerie. Het is uit eten, maar toch ook een beetje thuis. Als je dan ook nog zoals gisteren buiten kunt eten en een uitzicht tot op de uitlopers van de Ardennen kunt zien, dan ben je er écht even uit. Geloof ons maar.

We kregen op het mooie vernieuwde terras met lounge hoek een prosecco die begeleidt werd met kalamata olijven en popcorn met kerrie touch. Als tip moeten wij u tevens mededelen dat Bellevue rekening houdt met eventuele weersomstandigheden, en dat er binnen ook nog altijd ruimte wordt gereserveerd, mocht plotseling buiten niet meer kunnen.

We kregen 2 amuses begeleidt met de witte huiswijn uit de Cascogne van Alain Brumont. De druifsoorten waren de Gros Manseng en de Sauvignon. De eerste amuse bestond uit 2 snoeperijtjes. Het ene was gemarineerde zalm op salade wakamé met schuim van Limoncello. Het tweede was een kikkerhammetje met stroop van kreeft. De tweede amuse was een zalig aspergesoepje die lekker de appetijt aanwakkerde.

Als voorgerecht, dat uit 2 gedeeltes bestond, werd gemarineerde yellowfin geserveerd op een stukje briochebrood met daarop een gelei van komkommer en een groene asperge. Het tweede was een torentje van paling met daarin aardappelsalade en een schuim van granny smith.

Als tussengerecht werden er coquilles st. Jacques met daarbovenop een krokante roodbaars gepresenteerd op een bedje van spinazie, badend in een parmezaamsaus. De coquilles waren exact gebakken zoals het hoort, of in ieder geval hoe wij ze graag eten.

Vooraf aan het hoofdgerecht werd er de rode huiswijn gepresenteerd. Een mooie siciliaan van de nero d’avola druif. Het hoofdgerecht was een mooi dik ossenhaas medaillon met daarop een heerlijk stukje krokant gebraiseerde kalfswang. Verder een mousseline van broccoli en een saus verrijkt met truffel die niet overheerste maar completeerde. Zeer subliem. Uiteraard werd er nog van de siciliaan bijgeschonken.

Als nagerecht kwam er een uit 4 delen bestaand presentatietje. Links een kommetje met een heerlijk bolletje amarena kersenijs. Daarnaast een lolly van dragon op aardbeien crumble. Verder naar rechts een cilinder van witte chocola met daarin frambozen parfait en helemaal rechts, het zuurtje van de 4, een soepje van rood fruit.

We genoten in de binnen lounge van de koffie compleet, die wederom tot in de puntjes verzorgd was en weer met heerlijke bonbons en zelfgemaakte kletskoppen en nougat blokjes op stick werd vergezeld.

We willen ons dan ook weer bedanken voor de heerlijke verwennerij, en hopen gauw weer een nieuwe mailing en/of menukaart te mogen ontvangen.