Op dit adres zit nu: De Roseboom

1. Klaas Groenlink

Dit restaurant heeft voor ons bijzondere herinneringen. Op vakantie op de Veluwe ontdekten wij restaurant de Prinsehove. Dit restaurant is gelegen aan een kanaal nabij Beekbergen met hiernaast gelegen een fijn fietspad. Op onze fietstocht kwamen wij langs dit restaurant en het trok onze aandacht, gelegen tussen de bomen. Wij besloten dezelfde avond ons diner hier te gebruiken en reserveerden vanaf onze fietsen. Gelukkig was er nog plaats en besloten een tafel op het terras te bespreken. Bij aankomst konden wij onze auto zonder problemen parkeren op de grote parking behorende bij dit restaurant. De ontvangst was allervriendelijkst, de gastvrouw stelde zich aan ons voor en we werden begeleid naar onze besproken tafel. Het terras zag er verzorgd uit met een landelijk vergezicht. Ons werd een aperitief aangeboden en de kaart aangereikt. Buiten de kaart om had het restaurant nog een menu van de markt. We begrepen dat dit menu vaak wisselt en wordt samengesteld met ingrediënten die opperbest zijn en seizoensgebonden. We besloten dit menu te nemen waar we geen spijt van hebben gehad. We kregen als entree een heerlijke amuse van kwartel en een saus van mango. Het voorgerecht bestond uit meloen met een bitterbal van geitenkaas en heerlijke dungesneden Gandaham. Hierna kregen we een fijne soep van asperges met hierin boeren achterham en kwartelei. Deze smaakte verrukkelijk. Het hoofdgerecht bestond uit zeer malse filet van het Hollands lam met hierbij mooie asperges met heerlijke zilte lamsoren en een saus gemaakt van het lam zelf. Dit gerecht smaakte bijzonder. Hierna kregen we een verrassend predessert aangeboden van rabarber en sinaasappel. Dit was zeer verfrissend en lekker. Het nagerecht bestond uit een sorbet van verse aardbeien, witte chocolade mousse en gemarineerde aardbeien. Echt subliem was dit gerecht. Hierbij dronken we de huiswijn die bijzonder goed was. De bediening was zeer prettig en er was alle tijd om van dit alles te genieten. We hebben hier een heerlijke avond gehad. Dit was voor ons echt vakantie en we zullen hier bij een bezoek aan de Veluwe zeker meerdere keren terug komen om van een heerlijke maaltijd te komen genieten.