in Elspeet

Welkom bij Restaurant ‘t Edelhert

1. Joop 25 punten

Het begint allemaal natuurlijk bij het reserveren, 21-05-16 om 20.00 uur graag.
    Via de mail liet men ons weten dat omwille van de sluitingstijd we een eerder tijdstip zouden moeten overwegen.
    Oké meedenken is goed, hiervoor moeten we ons wel haasten maar met een goede reden.
    Om 19.30 uur aankomst Edelhert, leuk tafeltje, geweldig uitzicht, even wat drinken prima.
    We wisten al snel welk voor en hoofdgerecht, voor alle vier hetzelfde.
    Zoals de serveerster zei; de droom van elke horeca kok.
    Vol spanning wat de bestelde voorgerechtenparade ons zou brengen wachten we af en… wachten, nog langer wachten.
    Eindelijk 20.15 uur om precies te zijn (Dat weten we want wanneer je drie kwartier moet wachten kijk je onwillekeurig een aantal keren hoe laat het is.) kregen we wat vleeswaren, gerookte zalm plakjes en borrelglaasjes tomatensoep op een etagère op tafel gezet.
    Omdat we met zijn vieren waren stond daar dus voor 46,00 euro, wat we dan maar moesten zien te verdelen. Voor 11,50 euro per voorgerecht vind ik een voor een ieder apart opgemaakt bord geen onredelijke eis.
    Als je één keer lang wachten zonder te veel mopperen accepteert waarom dan geen twee keer moet de bediening gedacht hebben dus wederom weer bijna drie kwartier later het hoofdgerecht.
    De mixed grill van varkenshaas, kogelbiefstuk, kipfilet en sparerib, helaas bleef de kwaliteit van dit gerecht steken bij de gemiddelde achtertuin barbecue.
    Met uitzondering van de sparerib dan, deze was veel te zout om dat niveau te kunnen halen.
    Dit laatste biedt het Edelhert ook aan als ”all you can eat” arrangement. Hier gaat het er dus niet om hoeveel je kan eten maar hoeveel zout je kan verdragen.
    Alles bij elkaar een zeer teleurstellende ervaring.

3,1