1. Vanavond lekker dicht bij huis want we dineren bij 1* restaurant One in Roermond. Het industriële pand en de inrichting blijft uniek en wat ons betreft een van de mooiste van het land.

We nemen plaats in de lekkere draaistoelen, worden herkend door de mannelijke bediening (na 6 maanden!) en kiezen voor twee alcoholvrije cocktails (eveneens hulde). Nootjes staan al op tafel en meteen verschijnen diverse heerlijke amuses en lekker vers brood met boter.

Wat volgt is een voorgerecht op 2* niveau bestaande uit kabeljauw, limoen en schuim van komkommer. Wat een heerlijk gerecht, perfect in balans en oogstrelend qua opmaak.

Maar ook het hoofdgerecht van Poulet noir, kastanje, specerijen, zuurkool en het dessert van Cheesecake, noten, specerijen en appel kunnen zeer bekoren.
    Tenslotte nog lekkere koffie met vele friandises om af te sluiten.

Alle gerechten worden begeleid door lekkere wijnen, het brood blijft tot en met het hoofdgerecht op tafel staan (evenals de diverse sauzen) en de bediening is prima op dreef.

We hebben een topavond gehad en komen snel weer terug. Aan te bevelen!

Vorige recensies van M.Machiels

• Een nieuwe locatie en ik ben er weg van. Trendy, apart, industrieel maar ook gezellig en warm qua uitstraling. Je waant je in Londen of New York maar je bent in Limburg. De vriendelijke en goede bediening zijn gebleven en de gerechten zijn nog steeds top. Wat een geweldige smaakcombinaties en mooi opgemaakte borden. Vele amuses, superzachte langoustines, geschaafde ganzenlever, heerlijk ree, mooie wijnen, wat een feest. En nog steeds die lage prijzen in vergelijking met de sterrencollega's in de omgeving. One blijft een van mijn favorieten en ik verheug mij dan ook al op de volgende keer.

• Mooi, modern en gezellig ingericht restaurant waarbij de ontvangst hartelijk is en de bediening uitstekend.

Op de kaart diverse a la carte gerechten maar ook mooie menu’s met prijzen die tientallen Euro’s goedkoper zijn dan bij de collega’s in Limburg. Op de gedekte tafel verschijnen bij het aperitief (prachtige glazen) knabbeltjes maar ook meteen diverse amuses die meteen de toon zetten: er gaat deze avond gekookt worden op sterrenniveau.

Daarna volgen 5 gangen met een veelvoud aan prachtige producten zoals zwarte Spaanse runderham, kwartelei, snoekbaars, spinazie parelgort, langoest, buikspek, vanille olie, venkel, quinoa, gedroogde tomaat, Geuldaler lamfilet, asperges, hollandaisesaus, rabarber, witte chocolade-ijs en kokosmakrons. Begeleid door heerlijke wijnen en vele flessen water. Zeer terecht mogen toetreden tot de Michelin familie.

Kortom, een avond om vaak aan terug te denken en gezien de zeer goede prijzen (water voor 2,50 Euro per fles!) een aanwinst voor de provincie. Een zaak om trots op te zijn.

Wij komen in ieder geval zeker terug!