Op dit adres zit nu: Noedobar

1. Een aantal goede verhalen, maar ook mindere verhalen gehoord en gelezen over dit restaurant, dus eerst maar eens via Groupon proberen hoe dit restaurant er voor staat. In de verwachting dat restaurants die aan dit soort bonnenacties meedoen zichzelf laagdrempelig willen profileren met goed, betaalbaar eten...dacht ik nog. Op deze manier hebben wij namelijk menig (sterren)restaurant in de loop der tijd in ons hart gesloten. Vol verwachting dus met 4 man richting “traditioneel Italiaans specialiteiten restaurant” Danello om ons culinair te laten verrassen.

We werden welkom geheten en gevraagd wat we wilden drinken. We wilden allen witte wijn, dus gaven aan een fles te willen bestellen. “Ok, 1 fles witte wijn” was het antwoord en weg was de gastheer. Welke wijn (en voor welke prijs) we zouden krijgen (en welke alternatieven) werd niet medegedeeld. We kregen uiteindelijk de huiswijn die overigens prima was.

Daar kwam onze eerste verrassing, het voorgerecht. Benieuwd welke verrassing de kok in petto had, gingen we er eens goed voor zitten. Daar kwam de… runder carpaccio met pijnboompitten en rucola. Nou ja, dat hadden we nog nooit gegeten, erg benieuwd welke goddelijke handelingen daarvoor in de keuken hadden plaatsgevonden! Daarna volgden verdere uitspattingen als, spaghetti met knoflook en tomatensaus (tussengerecht), kalfsvlees (te droog) en als uitsmijter een zeer originele panna cotta met rode vruchten (goed zoeken) waar werkelijk geen enkele smaak aan zat. Geen tarbot, zwaarviscarpaccio, kalfswang, kingkrab, risotto, anti pasti, palet van vlees met diverse bereidingen of andere Italiaanse verborgen juweeltjes waar mee ze ons definitief hadden overtuigd dat de Italiaanse keuken meer de bieden heeft dan pizza en pasta carbonara. Nee hoor, precies het eten waarvan wij allen hadden gehoopt dat we hiervan deze keer verschoond zouden blijven. Wat een teleurstelling, gebrek aan creativiteit en dan nog niet eens van een behoorlijke kwaliteit.

Beduust hebben wij vervolgens afgerekend en plechtig aan elkaar beloofd Danello voortaan over te slaan en dit restaurant over te leveren aan de gemiddelde Hollandse consument die vooral niet verrast wil worden en gewoon een standaard bordje Italiaanse eenheidsworst naar achter wil werken. Tip aan Danello: ik hoop echt oprecht dat de kok tot meer in staat is, maarre…als je geen zin hebt in Groupon volk (en wij zijn een bevestiging dat dit vooroordeel niet op z’n plaats is), doe niet mee…het doet meer kwaad dan goed.

5,5