1. Ontzettend jammer!

Via een arrangement deden wij een stadswandeling met een high tea. De stadswandeling was ontzettend leuk, de high tea viel helaas ontzettend tegen. Bij binnenkomst was de toon al gezet door de oudere dame die ons verzocht boven plaats te nemen. We wilden graag aan het raam zitten, maar dat was niet mogelijk. Toen we naar het toilet wilden, werden we door de oudere dame gesommeerd om boven naar het herentoilet te gaan. Erg vreemd dat je als dame zijnde naar een herentoilet moet. De high tea bestond uit vier flinterdunne sandwiches, 2 scones en 2 stukjes taart (waarvan 1 heel klein) en 1 potje thee (1 smaak mochten we uitkiezen), bijvullen was geen optie. Ik heb mijn beklag bij het aardige meisje en de oudere dame gedaan. Er werd niets mee gedaan helaas. Voor ons is Amersfoort echt een aanrader, alleen deze theesalon slaan wij bij een volgend bezoek over.

2,2

1. Mevrouw vindt het menu maar weinig. maar daar is de prijsklasse ook naar. Het gaat hier om een actie NCRV/KRO 2 gebruiken=1 betalen. Dat was mevrouw bekend omdat het betreffende menu op onze site staat vermeld. De hightea's staan vermeld in ons menu en die hebben niets te maken met de NCRV/KRO actie. Zoals iedereen weet is het woord Hightea meer een verzamelnaam dan een specifieke menukeuze. Om die reden hebben daarvoor wij een speciaal hoofdstuk op onze website staan. Het is nergens mogelijk om specifiek een tafeltje voor een raam te reserveren. Een tafeltje voor een raam kan wel wanneer er ook plaats is. Niemand heeft recht op een tafeltje voor een raam. Ook dit is nergens in de Horeca zo. Omdat het damestoilet nogal druk was gaf mijn vrouw aan dat ook het herentoilet gebruikt kon worden, gewoon als voorstel. Er zijn wel meer vrouwen die daar helemaal geen probleem van maken. Het was maar gewoon een aardig voorstel om de hoge nood te helpen lenigen. Meer niet. We vinden de recensie om deze reden niet to the point. Onvrede is vervelend, echter we vragen toch om eerst eens zelf te raden te gaan en dan pas te reageren. Fijn dat de stadswandeling naar tevredenheid was. Die heb ik samen met de VVV speciaal voor de gasten van de KRO/NCRV samengesteld. Van de 135 aanmeldingen voor deze actie is mevrouw de enige die niet tevreden is. Dat kan natuurlijk als de verwachtingen niet overeenkomen met de werkelijkheid en dat vinden wij wel vervelend voor haar, maar kunnen daar helaas niets aan doen verder. Beter is het dan om je eerst te oriënteren op de werkelijkheid. Een plaats toegewezen krijgen is heel normaal in de horeca, als mevrouw niet boven wilde zitten terwijl beneden alles vol is had mevrouw ook weer weg kunnen gaan of later die dag terug komen.
    Theeschenkerij SomethingElse