1. Gisteren maandmenu gehaald. Witte rijst was helemaal niet gaar! Gebakken banaan zag er niet uit, super vet, aan elkaar vast geplakt, heb het niet eens geprobeerd om te eten. Foe yong hai maar een dun laagje saus erover heen. Vlees van de babi pangang was droog. Kip kerrie proef ik heel duidelijk kokos, wat volgens het chinees recept geen kokos mag proeven. Saté met minimale saus.
    Met andere woorden; ik kom niet meer terug, niet voor herhaling vatbaar!!

3,9

1. Als je op de naam Britje klikt zie je dat ze 2 recensies heeft geschreven.

Wij hebben 250+ recensies op thuisbezorgd met een gemiddelde waardering van 4,5 ster. Dit lijkt mij duidelijk een valse recensie. Kan de redactie deze recensie verwijderen?

2. Beste,

Bedankt voor het feit dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten! Omdat je de redactie aanspreekt met een vraag wil ik hier graag even op inspringen.

Een recensie is de mening van een persoon. Het kan voorkomen dat meningen verschillen of dat iemand verkeerde conclusies heeft getrokken, maar dat maakt het in onze ogen nog geen ongeldige recensie. Wij verwijderen daarom geen recensies zonder toestemming van de recensent.

We hebben bovendien diverse automatische controles ontwikkeld om te bepalen of een recensie vals is of niet. Daarnaast lezen wij ook elke recensie handmatig na en toetsen deze aan onze richtlijnen voor recensies. Bij de recensie van Britje hebben wij echter geen redenen om aan te nemen dat deze vals is, vandaar dat we de recensie niet hebben verwijderd.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust even weten, wij zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen!

3. Hallo Tom,

Dank je voor de reactie. Heb je de andere recensies van Britje gecheckt? Het is er maar 1. Ik kan je vertellen dat op andere recensiesites precies dezelfde recensie is geplaatst. Als je me een mailtje stuurt kan ik je ze laten zien. Dit is een duidelijk gevalletje zwartmaken en daar zou eet.nu als betrouwbare recensiesite niet aan moeten meewerken.

We zijn er trots op dat we jarenlang een constante hoge kwaliteit hebben kunnen brengen, die terug is te zien in de internetrecensies.
    Ik vind het erg jammer dat het gemiddelde op deze manier omlaag wordt gebracht.

4. Beste,

Aangezien je vroeg of ik een mailtje wilde sturen heb ik zojuist een e-mail verstuurd naar info@tongah-nuenen.nl betreffende deze kwestie. Mocht het e-mailadres niet juist zijn geef gerust even een seintje, dan stuur ik het alsnog naar het goede adres.

5. Hallo Tom,

Ten eerste stel ik zeer op prijs wat er allemaal gecommuniceerd wordt ivm met mijn recensie over restaurant Tong Ah.
    Ik vind het zeer triest en zééér onproffesioneel van restaurant Tong Ah met deze recensie om te gaan! Dit geef voor mijn gevoel dat het restaurant niet om kan gaan met negatieve recensies.
    Wat ik in de recensies schrijf is de waarheid, er zit helemaal niks van zwart makerij bij.
    En wat betreft mijn andere recensies, ik ben ook actief bij Iens. Daar schrijf ik ook bij sommige restaurant wat minder goede recensies op. Ik mag toch opschrijven wat mijn belevenis is als ik daar gegeten heb. Daar is tenslotte deze sites voor???? Of mag dat alleen maar positieve recensies geplaatst worden???
    Mocht jullie eet.nu toch mijn recensie verwijderen vind ik het heel jammer, dan vraag ik me eigen af of al de positieve recensies ook wel naar waarheid zijn geschreven zoals dat willen zien. Want zo'n gedachte ga ik dan krijgen.

Mvg,
    Britje

6. Goedemorgen Britje,

Fijn dat jij ook je kant van het verhaal nog even hebt toegelicht! Uiteraard is het niet zo dat wij alleen maar positieve recensies toestaan. Zowel positieve als negatieve recensies zijn waardevol voor zowel onze bezoekers als voor de restaurateurs, beide partijen kunnen hiervan leren.

In dit geval twijfelde de restaurateur aan de echtheid van je recensie, het staat iedere restaurateur ook vrij om dit bij ons aan te geven. Wij proberen dan uit te zoeken of er inderdaad sprake is van kwade opzet ja of nee. Vooralsnog hebben wij echter geen redenen om aan te nemen dat dit het geval is, dus zoals al eerder vermeld zullen wij dan niet zomaar een recensie verwijderen.