Op dit adres zit nu: Tafel aan de Gracht

1. Jeroen 38 punten

Op het eerste gezicht leek het een leuk restaurant. Men adverteerde met een tapasmenu voor een aantrekkelijke prijs. Die bestelde ik dus maar. Mijn vriendin bestelde een soep en één tapasgerecht.

Echter, de ober verstond en sprak klaarblijkelijk slecht Nederlands en ik werd in eerste instantie bediend met één gerecht, terwijl het menu het toch echt over 7 tapas had. Dus ik maar vragen aan een ander ober. Die vertelde dat er een misverstand was. En binnen no-time kreeg ik het gevraagde gerecht. Prima, toch?

Aan het eindde rekening gevraagd, bleek men tweemaal het tapasmenu gerekend te hebben, terwijl ik het toch alleen besteld had. Toch maar even gevraagd hoe het zat. De gebrekkig Nederlands sprekende ober zei dat het voor minimaal twee personen is. Dus de per persoonprijs is wel leuk, je moet wel voor twee bestellen. Daarvan zag ik niets terug in het menu of op het reclamebord.

Na een discussie werd het uiteindelijk van de rekening afgetrokken.

Maar ik ben klaar met het restaurant. Je moet lang wachten, je zit krap op andere gasten.

Nee, men moet daar nog veel aan doen. Leuke ruimte in zo'n kelder aan de gracht, maar daar alleen red je het niet mee.