Op dit adres zit nu: Ignite

1. "Knabbels"
    Zo snel geven we geen onvoldoende, maar het etentje op 2de Kerstavond bij het overigens leuk gedecoreerde Babbels (alsof je in Engeland bent) was voor mij en mijn vrouw niet echt geslaagd (1ste keer hier).

Vooraf gereserveerd via couverts.nl met een Xmas-gift voucher (mijne was 10 euro), bij de opmerkingen aangegeven, dat we met ons dochtertje van bijna 3 en zoontje van 8 maanden zouden komen.
    Bij binnenkomst wel van harte welkom geheten door de vrouwelijke oberin, die nogal paniekerig over kwam ("maar jullie hadden met 2 personen gereserveerd"). Voortaan goed de hele reservering lezen.
    Ook de verordonnering (zonder nog naar een andere, vriendelijkere oplossing gekeken te hebben), dat we onze kinderwagen moesten inklappen, kwam niet prettig over en werd zodoende door ons ook terzijde geschoven. Met wat passen en meten was er nog ruimte naast onze tafel om de wagen in vol ornaat te laten staan (te meer daar we ook boodschappen onderin de wagen hadden).

Gelukkig bracht een van de mannelijke obers hierin wat tegenwicht, maar helaas kwam hij 'bij 't installeren' met een waardeoordeel. Nou ben ik geen horecabeest, maar werk ik in een ander segment met klanten om te weten, dat je jezelf nooit moet inlaten met wat voor waardeoordeel dan ook jegens jouw klanten (van binnen denken wat je wil).
    Mijn vrouw en ik hadden wat woordenwisselingen met elkaar over hoe onszelf te installeren rond de tafel; de (jonge) mannelijke ober zei hierop, dat hij dit nooit had met zijn vriendin, waarop mijn vrouw subtiel antwoordde te wachten, totdat hijzelf eventueel ook kinderen zou hebben.
    Tsja, net als vele andere mensen in Haarlem (en elders ter wereld) heten wij helaas ook geen Ken & Barbie.

OK, eind goed al goed (qua installatie) en gingen we ons (eindelijk) verlekkeren aan de menukaart.
    Ik (vooraf een goede tomatensoep) ging voor de boterzachte ossenhaaspuntjes en mijn vrouw voor de sate van kippendijen met bijpassende (groente)garnituur, bakje rauwkost en gebakken aardappelen.

Wat kwam, was niet helemaal, zoals op de website/menukaart stond.
    De ossenhaaspuntjes waren voor mij frituurvet hard, mijn bakje rauwkost ontbrak en de (groentegarnituur) bestond uit gebakken reepjes paprika (wel variatie qua kleuren, rood en groen) en welgeteld 4 peultjes (of was het een lange peul in vieren gesneden ?!). Wellicht zat er nog 1 plak courgette bij, maar deze meende ik achteraf ook niet gezien te hebben.
    Mijn vrouw had -afgezien van dat het kippenvlees qua kwaliteit niet 't beste was (verwachtten we ook niet)- maar 2 stokjes sate (terwijl minimaal 3 doorgaans de standaard is)); zij had wel een (klein) bakje rauwkost en als groentegarnituur iets van 1 gebakken paprikareep, 1 schijf courgette en 1 peul.
    De gebakken aardappels waren wel OK, maar qua groentegarnituur was het dus allemaal zeer karig.
    De koffie Babbels smaakte voor mij wel OK.

Ontevreden, met (paprika)knabbels in mijn mik, zijn we huiswaarts gegaan.

3,7