1. adrie paalman

16 december 2015, 14u: een PRACHT van een locatie; vooraf een mooie wandeling gemaakt; honger; zin in iets warms; naar binnen gestapt; prettige sfeer: relaxed, aangenaam! Nee, wij hadden geen 'Amuse-wandeling' geboekt. Enfin:

Voorgerecht:
    Erwtensoep: deze was echt goed! Een ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak, maar het was geen opengetrokken blik; de dikte was goed; de ingrediënten waren goed! (geen overdrevenheid, goed in verhouding!) Een mandje met stokbrood -en 2 cupjes goede boter- vond ik raar, neem dan roggebrood of een of ander mooi bruinbrood.

Hoofdgerecht:
    Frietjes: perfect gebakken;
    Het zuurvlees: goed van smaak;
    De kroketjes: prima van smaak en zoals die gefrituurd waren, goed;
    een lekker potje mayonaise en een potje mayonaise-mosterd combisausje erbij.
    De salade met dressing, op elk bord een toef: niets mis mee, was zelfs mooi, voor die prijs krijg je dat vaak nog niet eens een keer erbij! De zorg ook hoe men dat gedaan had: het straalde ervan af! De intentie is goed!

Nagerecht: een kaasplankje voor 2 personen, royaal:
    4 stukken 'aardig te noemen' Brie?!;
    4 stukken 'aardig te noemen' Camenbert ?!;
    4 stukken 'aardig te noemen' Danish Bleu?!;
    1 toefje salade; een mandje met goede boter en stokbrood;
    1 kommetje met olijven zwart en groen gevuld met kappertjes.

Gedronken:
    Een perfect gekoelde Chardonnaye en van de tap Karel Quint.

Qua prijs in verhouding met goed tot zeer goed! Af en toe, hier en daar valt er een foutje te 'bespotten' (waar niet?!).