1. Via Groupon kwam ik een leuke aanbieding tegen voor uit eten gaan bij “Restaurant De Mazzel”. Deze Israëlische Grillroom & Steakhouse is gevestigd op de Zomerkade nummertje 178 in Huizen. Daar werd gekozen voor de “Mixed Grill Mazzel Speciaal” met shoarma, shaslik, kebab, spareribs en lamskoteletten. Dit alles, aldus Groupon, vergezeld door patat, rijst of gebakken aardappels. De jus d'orange bleek, vreemd genoeg, uitverkocht maar gelukkig zijn we niet kieskeurig.

Als voorafje werd een mandje met kleine envelopbroodjes en kruidenboter opgediend. De broodjes waren ovenvers en, alhoewel de boter wat mij betreft kruidiger had gemogen, was het geheel perfect. De keuzemogelijkheid patat, rijst of gebakken aardappels werd ons niet geboden maar de frietjes kwamen bij dit alles eerlijk gezegd het beste tot z'n recht. Ietwat weinig groente en in ruime mate friet; ik had dat liever andersom gezien met ietwat meer variatie in de groente dan sla, wat komkommer en tomaat alleen. Maar menigeen zal voor de heerlijke Franse frietjes gaan.

Wat aan de sauzen direct opviel, was de fritessaus die een donkerdere kleur had dan de gangbare, bleke kleur die menigeen “uit de pot” gewend is. En ja hoor… zelf gemaakt. Niet zo heel veel werk maar wie doet dat tegenwoordig nog zelf? Juist, de ware kok. Werkelijk voortreffelijk; een compliment is hier zeker op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere sauzen. Wees wel spaarzaam met de inhoud van het potje waar het minste in zit. Da's niet voor niets.

Het geserveerde vlees was werkelijk perfect gegrild. Goede smaak, niet te zout (zoals vaak wel het geval is). Wat ik wel jammer vond, was dat de lamskoteletten ontbraken. Misschien waren die, net als de jus d'orange, ook uitverkocht of werd ons een minder uitgebreide Mixed Grill voorgezet. Dat deed echter niets af aan de totaalindruk van het geheel.

Uitgaande van wat we verorberd hebben, zou ik, ook vanwege de vriendelijke bediening, “De Mazzel” een welverdiende, dikke 9 willen geven. Kom ik hier nog 'ns terug? Graag.