Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Het Wilhelmus 30L, 6216 GK, Maastricht

Op dit adres zit nu: Il Fiore

1. Nieuwsgierig na tal van positieve berichten, treden we binnen bij Bib gourmand restaurant Rantrée in Maastricht. De ontvangst is hartelijk en de inrichting smaakvol. We nemen plaats en bij het aperitief krijgen we meteen 3 lekkere 'mondvermaakjes' zoals ze het hier noemen, gevolgd door nog 2 mooie en lekkere amuses. Boter en olie staat al op tafel, er zijn lekkere broodjes en een fles plat water komt er ook nog bij. De wijnen worden in goed overleg afgesproken dus we kunnen gaan beginnen! Wat volgt is een mooi voorgerecht: tartaar van rund met softshell krab. Lekker, mooi van opmaak, fris en licht. Daarna grietbot met aardpeer en beurre noisette saus. Een topgerecht! Heerlijke verse vis, lekkere garnituren en een licht zuurtje in de supersaus. Absolute sterrenkwaliteit!
    Ook het hoofdgerecht van hertenbout met rode kool, appel en witlof kan bekoren. Prima hoeveelheden, mals wild en alles goed op smaak. We sluiten af met een dessert van yoghurt, mango en chili. In principe smaken die prima bij elkaar passen maar in de receptuur dient de hoeveelheid gelatine flink te worden verminderd. Geen koffie meer voor ons maar we krijgen wel nog 3 lekkere bonbons en dat is heel aardig.
    Een extra compliment trouwens voor het feit dat bij het tussen- en hoofdgerecht de saus op tafel blijft staan. Hulde hiervoor!
    Ondanks het dipje van het nagerecht hebben we lekker gegeten. Nog een paar van die gerechten zoals de grietbot en de Michelinster komt er aan.