1. Ik heb samen met een vriendin gegeten vandaag in het restaurant, bediening was erg vriendelijk en serveerde heel snel tot dat wij moesten afrekenen. De vrouw achter de bar vroeg of wij apart wouden afrekenen of samen. Ik zei het bedrag samen maar dan door tweeën, waarschijnlijk heeft ze dit niet goed gehoord en had het totale bedrag in de pin getoetst dus ik vroeg of het misschien nog apart kon. Nou de vrouw achter de bar was erg geïrriteerd en boos omdat het bedrag door tweeën gedeeld moest worden. Ik heb zelf ook jaren in de horeca gewerkt en ik heb nog nooit zo tegen mijn gasten gedaan. Ik kom hier niet weer terug.

1. Goedemiddag mevrouw,

Graag wil ik u laten weten dat ik de desbetreffende collega heb gesproken.
    Zij heeft mij het voorval uitgelegd.
    Ik heb begrepen dat het een en ander niet goed was begrepen van beide kanten tijdens het afrekenen.
    Zij erkent dat zij wellicht wat snibbig heeft gereageerd en heeft hier ontzettend veel spijt van.
    Wij erkennen dus geheel uw klacht en deze nemen wij dus ook serieus.
    Gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel en graag willen wij hier dan ook onze excuses voor maken.
    Graag wil ik u laten weten dat wij een waardebon voor u hebben klaar liggen voor een geheel verzorgde lunch voor twee personen.
    Hiermee willen wij duidelijk maken dat wij uw klacht serieus nemen en het intern hebben opgepakt.
    Hopelijk wilt u ons de kans geven om het goed te maken.

Graag verneem ik van u een reactie.

Met vriendelijke groet,

Kirsten Jonet Kiers