1. Eindelijk, er wordt nieuw culinair talent geboren in Goes. En dat werd tijd ook. Katoen is één van de nieuwe aanwinsten in Goes. Katoen bevind zich net buiten het centrum (grote markt) van Goes. Het oude stadsarchief is omgebouwd tot hotel en eetgelegenheid. Ondanks dat Katoen buiten de grote markt ligt, heb ik niets meer over dan hulde voor het design, sfeer en locatie. In Katoen kun je rustig een goed glas wijn drinken, zonder daarbij te verdrinken in de drukte zoals die op de grote markt aanwezig is. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. De markt is gezellig druk, Katoen is rustgevend gezellig.

De "open" keuken in Katoen vind ik absolute klasse. Katoen heeft het lef om inkijk te geven in de bereiding. Een absolute topper.

In kan niet ontkennen dat ik bij de opening van Katoen weggelopen ben. De bediening en organisatie was te zwak en te onervaren om de druk aan te kunnen. Juist omdat een opening hét moment moet zijn om te laten zien wie je bent. Echter, ik kon het niet laten om Katoen nog eens op te zoeken. Daarnaast heb ik naar aanleiding van de "chaos" op de opening een mailtje gestuurd met opbouwende woorden. Dit mailtje werd bijzonder netjes beantwoord. En zo hoort het, open staan voor de klant en er daadwerkelijk iets mee doen. Heel erg netjes.

Katoen gaat vooruit. Zoals een klein kind leert lopen heeft ook Katoen wat aanloop tijd nodig. De bediening wordt beter. Het eten is er goed... geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker. Echter bestelde ik afgelopen keer een soep, deze werd netjes uit een kan in mijn bord geschonken. Maar wel lauw. Dat zijn net de kleine details waar aan gewerkt moet worden. De entourage en de orginaliteit is creatief, maar de kwaliteit van het eten mag hier niet aan ten onder gaan. Het vlees en de wijn was prima. Heerlijke wijn met een lekker stuk vlees.

De bediening moet blijven trainen, maar ik heb alle vertrouwen dat dit goed gaat komen.

Voor mij persoonlijk, voor een zakelijke afspraak waarbij er overlegt moet worden is Katoen dé locatie. Het is er rustig en je bent verstaanbaar. Daarnaast heb je de ruimte voor elkaar en het hotel grenst aan de eetgelegenheid. Voor een gezellige drukte prefereer ik de markt.

Slotsom: Leuke en goede tent. Een absolute aanrader!!

With best regards,

Elements