1. Gisteravond toevallig even aangehaakt bij een vriend die met een groepje vrienden zat te borrelen daar. Ik bestel wat te drinken en wil meteen afrekenen waarop de ober zegt, nee gaat op de kaart van de groep. Ik geef aan niet bij de groep te horen en krijg mijn eigen kaart, zoals gewoonlijk. Het valt me op dat het personeel me onvriendelijk bejegend, niet alleen mij, maar die hele groep die er zat.

Na afloop wil ik afrekenen en ben ik er getuige van dat er een rekening van twee cappuccino open is blijven staan van die groep, de laatste man die daar van weggaat wordt geacht deze te betalen!
    Er ontstaat een hele discussie, zeer ongepast met andere gasten erbij, en tot mijn grote verbazing word die hele groep voortaan de toegang ontzegd tot het restaurant! En dat terwijl de man voor me een fooi gaf van 3,75....
    De schade van die groep bedroeg hooguit 1 euro! Achteraf hoor ik dat die groep daar elke maand aanwezig is met ongeveer 30-40 mensen.

Werkelijk nog nooit zoiets onbeschoft's meegemaakt. Absoluut geen aanrader.

1. Herkenbaar. Erg onbeschofte dames daar