Op dit adres zit nu: Heinde & Ver

1. Al eerder bezochten we dit restaurant. Toen met groepen en dan is het wat moeilijker om eerlijk te oordelen. Nu togen we samen onverwacht naar Croy. Eigenlijk zat het vol, maar toch was daar ineens een tafel vrij met de mededeling dat de keuken pas 15 minuten later tijd voor ons had. Who cares? Er waren meerdere tafels onbezet, dus de mededeling "vol" verbaasde ons.

Als voorgerecht hadden we een heerlijke carpaccio en een salade rijkelijk gevuld met vis. Een goede starter. Als hoofdgerecht koos tafelgenote voor saté van kip, zelf nam ik de schnitzel. Daarbij gevoegd warme groente - lekker beetgaar - en een schaaltje frites en aardappeltjes die ook door de frituur waren gegaan. Op de hoeveelheid vlees wordt niet bezuinigd, ondanks dat men een jubileum aanbieding offreert. De saté saus mag wat meer aandacht. Smaakte uitsluitend naar pinda's en was behoorlijk waterig. Informeer even bij een Indonesiër hoe een goede saus te maken, 't zal uw cliënten blij maken. De nagerechten, griesmeel en ijs met slagroom, waren smakelijk en ruimschoots. Prima keuken.

De bediening mag wel wat opvoeding genieten. Ik wil in een restaurant uitsluitend glazen doorgeven en borden aanpakken als dat door de setting niet anders kan en men dat ook vraagt. Als de bediening te beroerd is om twee stappen om te lopen en dan glazen en/of borden neer te zetten, heeft de leiding nog wat aan zulke bedienende mensen uit te leggen. Ook liep er een serveerster uitvoerig te tutoyeren. Hoort niet, ik heb niet bij haar op school gezeten en ben absoluut geen leeftijdgenoot van haar.

Desalniettemin is Croy aanbevelenswaardig.