Op dit adres zit nu: Stek

1. Deceptie. Werk zelf in de vis en ze hebben hier de mogelijkheid om mooie Nederlandse vis op te kaart te zetten, maar wat staat er? Panga en andere troep. We zaten met een groepje rond borreltijd, en bij verzoek om een assortiment aan vissige en non-vissige borrelsnacks kwamen ze aan met gefrituurde diepvriesgroente en wat ondefinieerbare vis uit de frituur. Getverderrie. Slappe broccoli in een laagje paneermeel en een flats olie. Nu vraag ik je! Gemiste kans.

Enige waar ik positief over kan zijn is het terras, maar ik raad aan niet meer dan een drankje te bestellen.

1. Tja, zo kan je ook met concurrentie om gaan...

2. Ik heb hier ook al meerdere x-en prima 'vis en meer' mogen genieten.. m.i. niks mis mee..
    i.d.d. schitterende locatie, en mij is binnenkort 'n lekkere 'vissop' op de kaart toegezegd, nu al zin in..
    (ik heb overigens al eerder 'n mooie recentie geschreven, en ik vraag me danook af, of bovenstaande wel 'klopt' !? de zeer vele en weltevreden klandizie getuigd trouwens al van het tegendeel..) grru..

3. Interessante aannames! Ik werk in de vis maar niet in de horeca, ik werk met name de aanvoersector, vissers zelf dus.Heb dus geen enkel concurrerend belang, maar zat hier gewoon als consument die erg bekend is met de smaak van kwalitatief goede vis.

Mijn teleurstelling komt dan ook voort uit de verloren kans voor een mooie kaart en goede bereiding van producten van dichtbij, want ook ik had positieve verhalen gehoord.

Echter, de meeste Nederlanders gaan al kwispelen van panga in een marinade, tonijn uit een blik en diepgevroren zalm. Ik niet. Ik weet hoe Nederlandse vis kán smaken (lekkerbek van kabeljauw, gebakken tong vers van het schip en 'kibbeling' -wat overigens niet meer is dan een bereidingswijze- van schol). Dat proefde ik hier niet. Ik proefde diepvries en beslag. Wat dus jammer is. Tenzij je zelf al gelukkig bent met vissticks.

Dan is het, zoals één van de recencies aangeeft 'veel voor weinig'. Ik zoek liever verder naar 'weinig voor veel', maar dan wél vers en kwaliteit.

En de gefrituurde groentes waren een improvisatie van de chef en staan niet op de kaart. Gelukkig.

4. Interessante reactie.. ik heb er 'slechts' enkele hollandse nieuwen genoten, vers uit het vaatje, mooi op temperatuur, goed schoongemaakt en goed van smaak..
    verders de plate lekkerbek, volgens mij gewoon van kabeljauw, jaja.. (prima met krokante frietten, rauwkost en een heerlijk droog wit wijntje daarnaast op een zonovergoten terras plekje..) en een paar x een lekker bakje kibbeling.. (zie overigens de menu-kaart op de site..)
    ik ben niet van de vissticks, noch pangasius (kweek) en vis uit blik..
    (en alle vis moet toch eerst efkes in het ijs, m.i. weinig mis met invriezen, om vervolgens vakkundig te ontdooien en te prepareren..)
    en ja, ook ik ben ook dol op verse tong, mits goed bereid natuurlijk, maar misschien is dat toch ietwat teveel gevraagd van een eenvoudig vishuisje in een stadje, dat geen vissershaven kent.. zalig, maar bepaald niet goedkoop toch.. evenals oesters, maar verse mosselen, op traditionele wijze gekookt of gewokt op z'n aziatisch, evenals kokkels, scheermessen en garnalen, groot en klein, baby-inktvisjes of 'gewoon' schar en scholletjes gaan er bij mij ook prima in..
    (ik reageer bij deze dus om m.n. mijn vis-keuze te verduidelijken, en ja, ik heb ook het liefst voor een visje van de '(h)eerlijke vissers' in 'onze' eigen regio..)

5. (in de laatste zin van mijn reactie tussen haakjes is het woordje 'voor' overbodig, of 'heb' zou 'kies' moeten worden.. grru.. b.t.w. vandaag gelijk maar weer eens een overheerlijk bakje kibbeling opgepeuzeld.. al kwispelend gelijk een blijde hond..
    het lekkerbekje blijkt overigens van gekoeld vers aangeleverde kabeljauw te zijn van een hier in hoge noorden best bekend staande, betere leverancier, dus helemaal niks mis mee.. jammer dan dat dit kwalijke recenties 'on line' mogen verschijnen..)

6. (nu ben ik weer het woordje 'soort' voor kwalijke recenties vergeten, maar nu hou ik toch echt op.. tsja, tenzij..!? ik gun de hardwerkenden ondernemers van dit zgn. 'vishuisje' gewoon alle goeds vandaar.. grru..)

7. (het woordje 'het' voor hoge noorden ontbreekt nog.. haha.. en ja, nogmaals, ook ik 'ga' graag voor de nog betere, gezondere en verrukkelukkere 'Vis' vers van b.v. die 'eerlijke vissers' maar daar is niet zo gemakkelijk aan te komen, die gaan veelal 'linea recta' naar de betere/duurdere horeca-speciaal-zaken..
    gelukkig kennen we ook in L'den enkele uitstekende specialiteiten-restaurants voor Vis, maar daar hangt natuurlijk wel een wat steviger prijskaartje aan dan bij het 'Vishuisje', geheel ander segment toch, en helaas werkt niet iedereen in de sector van de aanvoer van die betere, regionale Vis..)

8. Kortom beste Sarah.. (je hebt een afgeschermde account) een viskraam, een viszaak, een visafslag, een visrestaurant, een vishuisje.. m.i. van totaal andere 'ordes' cq. beoordelingen..en in zijn of haar genre is het zgn. 'Vishuisje' bovengemiddeld, opperbest..
    (en wil je 'meer' dan ga je in L'den b.v. naar 'Le Sandre' fantastisch, wow!! yes!!)

9. Beste Rudi,
    Ik ben hier in Augustus geweest voor werkoverleg samen met twee andere personen. Ik had hoge verwachtingen gezien de positieve mond-tot-mond reclame en uitstraling. Die verwachting werd een grote teleurstelling.

Misschien hebben ze de zot die groente frituurde ontslagen, misschien waren het opstartproblemen, misschien waren we daar gewoon op de verkeerde dag en werden we door de verkeerde bediend. Hoe dan ook, het Fiskhûske heeft óók goede recensies en dat is mooi voor de ondernemer. Er zijn mensen die het een goede viszaak vinden, waaronder jij.

Ik niet. En al ben je het er niet mee eens en heb je er blijkbaar moeite mee dat iemand ook géén fan kan zijn, ik kan hun eerste indruk op mij niet ongedaan maken.

Misschien ga ik ooit eens terug, dat kan. En als het me dan wel bevalt dan zal ik ook niet nalaten het te zeggen. Maar vooralsnog was mijn eerste indruk slecht, de kwaliteit van de vis én kaart stelden teleur en de bediening was niet het je van het. Ik loop dus voor een visje liever naar bijvoorbeeld The Haddock, hetzelfde principe maar voor mij een heel andere indruk én smaak. Le Sandre is een categorie apart en daar zou ik dit ook nooit mee vergelijken, maar er zijn vergelijkbare viszaken die beter zijn, en viszaken die slechter zijn dan het Fiskhûske.

Gelukkig voor de ondernemer zijn er mensen zoals jij. Ik behoud het recht om ergens anders een visje te eten en laat het hierbij. Jij bent positief over jouw ervaring met het Fiskhûske en ik ben negatief n.a.v. mijn ervaring, en in beide gevallen is sprake van een persoonlijke mening. Verder discussieren is in elk geval zonde van mijn tijd. Gelukkig is er keuze.

10. Verse Vis en meer.. tsja, stijlen/smaken verschillen.. maar 1en en 2en zo laag!?
    bv. het Lekkerbekje is weldegelijk van verse Kabeljauw, wis en waarachtig!!
    (en jaja, The Haddock en Le Sandre zijn ook toppertjes voor Vis enzo..)
    fijn dat je Vis lust, pas wel op voor graatjes, Selamat Makan!! grru..