1. Peter en Dineke van Loenen

Zondagavond verrassend lekker gegeten bij Chinees Restaurant Sun On in Eindhoven.

Het restaurant heeft een mooie moderne inrichting met ruim zicht naar buiten en comfortabele stoelen. Dat doet prettig aan. De bediening is vriendelijk en attent en de eigenaar, zo merkten wij, zocht af en toe contact met zijn gasten.

Sun On heeft haar menukaart gericht op het proeven van Chinese en Aziatische gerechten, te bestellen in kleine porties. Meer gericht dus op smaakbeleving. En dat is mij en mijn vrouw goed bevallen. Anders dus dan een tafel met de traditionele verschillende gerechten in een hoeveelheid waarvan altijd een deel moet worden weggegooid. Wij bestelden 3x een gang met voor ons elk een ander gerecht, aangevuld met -apart bij te bestellen- een kommetje nasi. Wij hebben van elkaars gerechten geproefd: alles buitengewoon lekker klaargemaakt met een smakelijke en goed bijpassende saus. Kon ik bijvoorbeeld ook eens kiezen voor Peking eend en mijn vrouw voor tahoeblokjes in zwarte bonensaus. Voor de keuze in desserts zou echter -in de lijn van de hapjesgerechten- wat meer creativiteit gelegd kunnen worden.

Op verzoek van zijn vaste klanten heeft de eigenaar de traditionele gerechten alsnog ook op de menukaart gezet, maar deze zijn dan ook niet alleen in hele maar ook in halve porties te bestellen.

Kortom, nu eens geen omfietswijn maar een omrij-restaurant, een aanrader dus!
    Peter en Dineke van Loenen, Best.
    26 oktober 2015.