in Maastricht

GENIETEN IN DE BRASSERIE

1. Afgelopen weekend was het weer zo ver: een heerlijk weekendje uit met de (wieler)vrienden. De mooie grote ovale tafel gereserveerd voor 8 personen. Eerst goed eten voor het (stevig) stappen. We waren mooi op tijd, om 20:00 uur. Moesten drie kwartier wachten op het voorgerecht (uiensoep), kreeg de indruk dat er hacheé geserveerd werd in een soepkom. Een uur later werd het enkele van ons te veel, en vroegen of zij moesten helpen in de keuken, niet normaal toch.
    Er waren welgeteld 8 tafeltjes bezet en onze ovale tafel dan. Om 22:00 uur werd eindelijk mijn "varkenshaasje" geserveerd, we waren bijna over onze honger heen, gek maar na heel lang wachten gaat je honger over, zo lijkt het. Het varkenshaasje was gegrild en zwaar ingesneden, verschrompeld en taai. Niks van het varkenshaasje over. Daarbij wat veel te vette gebakken aardappeltjes en wat slappe groente uit een conserve-potje. Ik heb zelden zo slecht gegeten, ik had het gewoon terug moeten geven, maar daar ben ik kennelijk te beleefd voor. "Heeft het gesmaakt vroeg de seveerster me", met daarachteraan: "Ik vraag het maar voorzichtig". Ik vertelde haar dit. Ze vroeg me of ik koffie wenste... Het is niet te filmen....sorry hoor.......Bon? Boniere? Mauvais (slecht) zullen ze bedoelen, tres mauvais!

1,7