Restaurant is verhuisd naar Raadhuisstraat 9, 6161 GA, Geleen

1. 10 april zijn wij hier wezen eten. Ondanks het uitnodigende exterieur, de sticker op de deur 'aanbevolen Michelin gids' en de sfeervolle webpagina was het een teleurstelling.

In deze prijsklasse verwachten wij pure gerechten en goede bediening, dus niet een paar keer een hard knallende prosecco met een luid sorry erbij. Wij hadden gekozen voor het 4 gangen menu.

Bij de eerste gang, 'proeverij Lalique', werd uitleg gegeven en het gerecht was eenvoudig. 2 soorten carpaccio, aardappelsalade met garnaaltjes en een flauw viskroketje waar de zalm snel doorheen was gezwommen.

Tweede gang behoefde schijnbaar geen uitleg meer bij het uitserveren, daar wij onze mening over het flauwe kroketje gemeld hadden. Het waren penne met scampi's en een stroperige balsamico. De goede smaak sierde de eenvoud van dit gerecht.

Voor het hoofdgerecht werden de gevulde wijnglazen zonder dienblad tussen 2 personen in links en rechts op tafel gezet.

Achteraf snapten we deze cafetaria bediening. Het hoofdgerecht, een entrecote met waterige pepersaus, een roosje broccoli, plakje wortel en te natte spinazie werd uitgeserveerd met een grote kom ... patat voor 4 personen!
    Wat een afknapper. Ook deze gang geen uitleg. De mening die wij over de patat hadden zou meegenomen worden naar de keuken. Daarna werd gevraagd of wij het menu gelezen hadden, want daar stond toch duidelijk entrecote op.
    Uitgelegd dat met de entrecote ook niks mis was, maar dat de entourage er om heen niet strookte met het niveau waarin het restaurant zich wil situeren. Ik verwacht van een kok een andere inspiratie bij een entrecote dan waterige pepersaus en een kom patat. Als je die inspiratie als chefkok niet hebt ga dan lekker bij een van der Valk koken.

De vierde gang was een heerlijke tiramisu, om bij weg te dromen... Tja, toegeven ... die krijg je bij van der Valk niet zo lekker.

Na een lekkere kop koffie en voor mijn vriendin lauwe thee hebben we afgerekend en zijn we vertrokken.

Het was een afknapper. Prijs, kwaliteit en bediening staan niet in verhouding met elkaar.