1. gwendolala

Afgelopen zomer met een groep wezen eten. We bestelden het volgende:
    - 1 zigeunerschnitzel met champignonsaus;
    - 1 visfilet met gambasaus
    - 1 gebakken zalmfilet
    - 1 biefstuk naturel
    - 1 pannetje Limburgs zuurvlees

Dit gebeurde er...

Degene die de visfilet met gambasaus bestelde, wilde er graag gebakken aardappeltjes bij. "Bij dit gerecht is het niet mogelijk om gebakken aardappeltjes te bestellen. U kunt wel frietjes of rijst krijgen. U kunt dan misschien onderling ruilen, want bij de andere gerechten worden wel gebakken aardappeltjes geserveerd", zei de serveerster! Uiteindelijk gekozen voor rijst.

Aan degene die de gebakken zalmfilet bestelde, vroeg de serveerster of ze er "martinisaus" bij wilde. "Geen zorgen, er zit geen martini in!" Uiteindelijk besloot de betreffende persoon dat ze er helemaal geen saus bij wilde, voor de zekerheid.

Toen de serveerster alle gerechten (met moeite) op tafel had gezet, bleek de rijst niet gaar te zijn. De serveerster nam de rijst mee terug naar de keuken en kwam terug met de mededeling: "de rijst is op". (!!!!!)

Op de schnitzel zat geen champignonsaus, maar dikke napolitanasaus (tomatensaus).

Op de visfilet zat geen gambasaus, maar diezelfde napolitanasaus.

Op de zalmfilet zat saus... u raadt het al: napolitanasaus!

De napolitanasaus smaakte overigens naar opgewarmde tomatenpuree.

Bij alle gerechten werden ook groenten geserveerd, waaronder slappe, smakeloze, waterige boontjes.

We zijn dom geweest door er niet meteen iets van gezegd te hebben. Dit hebben we pas aan het einde gedaan, waarop de serveerster reageerde: "Het klopt dat jullie allemaal napolitanasaus hebben gekregen. De andere sauzen waren op. Omdat u de gerechten nu al heeft gegeten, kunnen wij niks meer voor u doen. Het enige wat we nog voor u zouden kunnen doen, is u gratis koffie aanbieden."

Nog een punt: het servies en het bestek was een bijeengeraapt zooitje en de aankleding... het voelde alsof ik in de kringloopwinkel aan het eten was. Niets paste bij elkaar: er stond een boerenkast met nepdruiven er bovenop en aan de andere kant was er een muurschildering van pegasus. (Overblijfselen van de oude Griek natuurlijk.)

Conclusie: ik ga hier niet meer naartoe.

1,4