1. Afgelopen dinsdag met een kennis naar onze favoriete 'brasserie Brasil' te Callantsoog gegaan. Relaxen op een verwarmd & overdekt terras met een heerlijke pannenkoek & Texels biertje plus altijd vriendelijke mensen die je bedienen.

Hoe ver de vriendelijkheid en gastvrijheid gaat, bleek toen mijn kennis plotseling onwel werd, en spontaan moest overgeven (néé: dit was nog vóór we zelfs een pannenkoek besteld hadden). Niets was te veel om haar te helpen, haar gerust te stellen, en de troep op te ruimen. Duidelijk zal zijn dat zij géén trek meer had. Bij mijn bestelling werden enkele hapjes gevoegd die bij zo'n onwel zijn de maag weer wat tot rust kon brengen. Hiervan was op de rekening niets terug te vinden.

Geven we deze brasserie op zich al een 8, gelet op onze ervaring dinsdag, geven we de bediening een 9.