in Nuenen

Gerechten vol gevoel, passie en hartstocht

€€€
  1. We hebben besloten om ons weer eens te laten verwennen door Soenil van de Lindehof. Na aankomst werden we begeleid naar een tafel bij het raam. De gedroogde groenten werden uitgeserveerd met een mooie fruitige droge Sauvignon blanc uit de Touraine. Nu een praline van witte chocolade gevuld met vloeibare aardpeer, een mooie beleving. Hierna een glaasje gevuld met een laagje bloemkool mousse, pure chocoladebavarois, koffiecrème en wat hazelnootkruimels, erg lekker. Hierna op een leiplaatje de volgende 3 mondvermaakjes gepresenteerd, een asperge soepje met vers gepelde Hollandse garnaaltjes en een schuim van groente, een gepocheerd kwarteleitje met knapperige spekjes en truffelschaafsel, mooi gegarneerde kabeljauw en hierbij nog een stengel van bladerdeeg gekruid met medina kerrie. Een mooie nieuwe Spaanse begeleider “Perla del Mar” uit het Alicante gebied, gemaakt van Moscatel druiven. Deze was droog met typische Muscat aroma's, een klein zoetje. De ganzenlever bereidingen werden in etappes op tafel uitgeserveerd, eerst het bord gedecoreerd met bieten “verf “, hierop de fruitige bloemen met ganzenlever mousse en de pennywafel van ganzenlever met rode portgelei. Hierna de leiplaat met ganzenleverterrine, gedroogde ganzenlever, tropisch fruit en zalf van witte ui, en als laatste de ganzenlever “out of space”. Dit was een glazen kogel met antenne die door de gebakken ganzenlever van binnen aangeslagen was. Hierin bevond zich de warm en koud beleving van ganzenlever, ijs en gebakken uitvoering met hierbij nog wat uien compote. Onze middag kon nu niet meer stuk.

De wijn voor het tussengerecht was een mooie Zwitserse “Petite Arvine”, een subtiele doch volle witte met mooie aroma's. Een mooi opgemaakt bordje kwam uit de keuken met oven gegaard buikspek, coquille en een stukje snoekbaars, wat lamsoren en een ingedroogd tomaatje. Dit smaakte uit de kunst en ook hier een uitstekende wijn spijs combinatie.

Een Argentijnse licht houtgerijpte Malbec van het huis Salentein kwam uit de kelder, mooi rood fruit en een stevig elegant bouquet. Wat zou hierbij komen? Even later kwamen de bereidingen van Anjou duif uit de keuken, mede uitgeserveerd door de meester zelf. Op het bord twee stukjes borst en in het glaasje een ovengegaard boutje op een stoofpotje, met als garnering op het bord een zalf van polenta, twee morellen, groene en witte asperge en twee balletjes van Parmezaanse kaas, het was top!

Iete (sommelier) is intussen gaan pauzeren en Jimmy (zwarte brigade) nam nu de honneurs waar, dit deed hij op een leuke joviale en gezellige wijze. Hij heeft voor ons voor bij het dessert de PX sherry van het huis El Candado geselecteerd. Deze sherry is gemaakt van zongedroogde druiven en is erg zoet met rozijnen smaak, een prima begeleider voor chocolade. Het dessert was opgebouwd op een pure chocolade mousse met hierop een ijs van VSOP cognac, twee toefjes bananen parfait en een canneloni van karamel, gevuld met schuim van eiwit. Onze smaakpapillen draaiden overuren.
    Nog een lekkere espresso als afsluiting van een memorabele lunch met vele hoogtepunten, voorzien van een kwartet fijne lekkernijen. Een echte aanrader!