Op dit adres zit nu: Tribeca

1. We hebben aangegeven dat we graag de producten uit de zee wilde eten. Als aperitief konden we kiezen uit:

Huisaperitief, schuimwijn met mojito; Sauvignon Blanc uit chili, Chardonnay uit Frankrijk en we kozen de 2e.

Hierbij werden de amuses geserveerd, eerst een glaasje en een bordje met lekkere bereidingen en hierna een rondje met 4 bereidingen van rode biet.

De 1e wijn van het arrangement werd uitgeserveerd, een Soave classico (peer en perzik). Hierbij 2 bereidingen van kingcrab en andere lekkernijen.

De 2e wijn, een hele mooie chardonnay uit New Sealand. Hierbij tong, vongole en scheermesjes en andere lekkernijen.

De 3e wijn was weer een keuze.
    Spätburgunder (pinot noir) (aardbei), een gewaagde keuze bij vis of een Italiaanse witte (kruisbes). Ik ben voor de rode gegaan, we kregen tarbot met een langoustine. Ik heb het laatste slokje witte van mijn vrouw opgedronken bij het laatste stukje vis en vond de witte toch iets beter combineren.

Nu werden er 2 glazen gebracht, een kleine op een lange steel en een champagne glas. Het kleine glas was voor het pre-dessert en werd gevuld met een rode muskadel uit Robertson SA. Hierbij bereidingen van zwarte bes.

In het 2e glas kwam mousserende Muscato wijn uit Australië. Iets minder zoet en fruitiger dan de Asti. Hierbij bereidingen van mango en cocos.

De espresso met de friandises. Ik had er 4, een lolly van witte en een van melk chocolade gevuld met ijs. Ik had nog een truffel en een karamelpraline.

Ondertussen zat ik te genieten van een klant die met de sommelier aan het kletsen was over de keuze van zijn wijn (ijswijn uit canada en beren auslese uit Oostenrijk). Hij koos voor de ijswijn en ik vond zijn keuze prima en vertelde hem dat. We raakten aan de praat en na een leuk gesprek bood hij me een glaasje Chassagne-Montrachet chardonnay aan. Hij vind deze lekkerder dan een hele goede Meursault en ik kan dit nu beamen, voor zover ik hierover kennis heb.
    Al met al erg geslaagd!