Op dit adres zit nu: Nul Zeven Acht

1. Ik had bij de vestiging Dordrecht via GiftFor2 een high tea, dit was de amore van 15 euro.

De tafel stond netjes gedekt klaar. We hebben uitleg gekregen hoe het werkte, door een nogal onervaren meid, iedereen moet het een keer leren dus daar heb ik dan wel begrip voor. Vervolgens vergeet ze ons terwijl we recht voor de balie zitten en hebben we 25 minuten moeten wachten voordat we onze thee smaak konden bestellen... (ik had het zelf heus wel kunnen vragen, maar zo hoort het niet!)

Uiteindelijk krijgen we de thee die in een klein theepotje zit, met daar bovenin een metalen schaaltje waar de thee op ligt. Dat schaaltje moet je dan zelf leeggooien in het filtertje eronder, maar is ondertussen zo heet van de damp dat ik mijn vingers verbrandde... De thee zelf was niks mis mee, was erg lekker.

Vervolgens krijgen we een etagère met allemaal hapjes. De cakejes waren duidelijk uit de vriezer, want ze waren erg muf en het condens zat er zelfs nog op (dit daar verteld en ze zouden het niet meer aanbieden aan andere klanten, ook werd netjes excuus aangeboden). De bonbons kwamen al wit uitgeslagen uit de verpakking, dus die stonden er waarschijnlijk al even... De sandwiches waren lekker en vers, alleen 3 per persoon is wel erg veel als er maar 2 smaken zijn.

De 2e pot thee werd ons ook al niet aangeboden omdat dezelfde meid ons weer vergeten was, haar collega kwam uit eindelijk nog naar ons toe maar toen waren we er wel aardig klaar mee. Ik heb de eigenaar/ manager maar twee keer gezien, althans ik vermoed dat hij het was, maar die houd niks in de gaten. Twee meiden van ongeveer 16 à 17 jaar runnen de werkvloer, wat ze niet aankunnen (iets wat ik niet raar vind). Er is 0 aansturing of overzicht en ook als er even geen klanten zijn rent het personeel op hoge draf door de tent heen, wat een erg onrustige sfeer geeft als je net als wij in het gangpad aan tafel zit. De tafel achter ons had een lekkage waardoor er een theedoek midden op tafel lag. Ik heb er zelf ook geen goede oplossing voor, maar het oogt wat armoedig.

Ten slotte staan we op en pakken onze spullen, staat hetzelfde meisje ons schaapachtig aan te kijken en moeten wij haar zelf notabene aanspreken... Wij zijn eerlijke mensen, dus we hebben de kaartcode aan haar gegeven, maar als we gewoon tot ziens hadden gezegd hadden we onbetaald weg kunnen lopen... erg triest.

In het anderhalf uurtje dat we daar gezeten hebben heb ik tot zeker vijf keer toe gemerkt dat ze moeten hoofdrekenen voor alle prijzen, en dat het zeer lang duurt waardoor je argwaan opwekt, iets dat bij elke klant te zien was. Een rekenmachine of aanslag op de kassa zou een hoop schelen, ook het wisselgeld werd niet teruggeteld maar gewoon in iemands handen gelegd... Ook hoorde ik hun onderling een opmerking maken dat vandaag een goede dag was en er niks fout ging... zegt iets over het bedrijf in het algemeen.

Conclusie: Leuke locatie, hangt niet de knusse sfeer die je volgens de (best mooie en duidelijke) website verwacht en het personeel word niet aangestuurd en heeft daardoor geen idee wat ze fout doen. De twee dames zijn zeker niet lui en doen hun best, maar het voelt alles behalve professioneel. Ik zal hier zeker geen high tea aanbevelen.

Ik houd zelf niet van recensies schrijven en al zeker geen negatieve als deze, ik hoop ook zeer dat dit een eenmalig incident was. Het is niet mijn bedoeling om het bedrijf een afbrander te geven, ik hoop alleen dat de eigenaar hier een paar verbeterpunten uit haalt voor de toekomst.