1. Gisteravond even naar Mechelen, want het is weer een tijdje geleden. Willeke en Pascal hadden weer een heerlijk 3-gangen keuze menu. Wij kozen als voorgerecht licht gerookt kalf en de carpaccio van tonijn op een heerlijke creme verrijkt met wasabi, die vooral niet overheersend was. Als hoofd kozen we de tournedos van bison op een stamppotje, met daaromheen een tijm saus. Als na kozen we de kaas, waarbij een kommetje rozijnen met noten, een potje stroop, een trosje dikke blauwe druiven en heerlijk brood. We dronken bij vooraf de rosé huiswijn, en bij hoofd en na de rode huiswijn cabernet sauvignon.

Alle 3 de gerechten waren uitermate goed in balans met smaak. De prijs was € 26,- voor de 3-gangen en de wijn was iets meer als € 3,- per glas. We betaalden in totaal € 80,- en dat met plezier.

Vorige recensies van Rob en Els

• Mechelen. Net 8 km. van Simpelveld. In die hoek komen we niet snel. Vanwege het bezoeken van een familielid in het Hospice aldaar, dan maar ook de culinaire omgeving eens een beetje bekeken. We bezoeken dan onder andere Herberg de Burgemeester. Pascal en Willeke zijn 2 (h)eerlijke uitbaters die op ontspannen wijze een leuke kaart met een aantal no-nonsens pure voor-, hoofd- en nagerechten presenteren. We hebben dan ook een aantal keren uitzonderlijk genoten. Er wordt een goed glas wijn geschonken. Vooral de rosé heeft onze voorkeur. Dan plotseling eens vrijblijvend gevraagd om eens verrast te mogen worden met iets wat niet op de kaart staat. Er wordt als hoofdgerecht een Baramundi vis uit Australië aanbevolen. Nog nooit gehad. U ook niet ?? We kunnen hem absoluut aanraden. Een heerlijk stevige vis. Een zogenaamde baarsachtige. Prijstechnisch zit u denk ik ook niet verkeerd. Er wordt al een 3-gangen dag/week menu voor ongeveer 25 euro p.p. aangeboden. Wij zullen dus zeker eens vaker een bezoekje aan dit voor ons knusse restaurantje brengen.