in Nieuwegein

Mythologisch genieten bij Minos!

1. Na september 2014 eindelijk weer eens hier gegeten: weer ander personeel, weer een andere eigenaar?
    Nou ja, gelukkig hebben ze onze favoriete Retsina (Malamatina) weer. Eten (vis en visschotel) weer goed. Cheesecake als nagerecht: één portie met zijn 2en genomen. Gelukkig maar, want ook het nagerecht komt in een grote hoeveelheid! Bediening goed met voldoende aandacht, gerechten in een goed tempo geserveerd. Prijzen zijn een fractie hoger dan gemiddeld. Graag tot een volgende keer.

Vorige recensies van Rob

• Na 1 jaar weer hier gegeten. Eten is nog steeds van prima kwaliteit. De menukaart en beschikbare drank is alleen weer veranderd: alleen nog een waterige Retsina van een onbekend merk en niet meer onze favoriete Malamatina Retsina (of Kourtaki). De standaard witte wijn is ok, maar geen topper. De rekening goed nalopen: bij ons bleek de Dorade (vis) opeens €2 duurder dan op de kaart en er was een glas wijn (€3,60) teveel aangeslagen. Beiden natuurlijk niet geaccepteerd en dat werd snel/netjes opgelost. Maar het mag toch niet gebeuren (zeker niet als het niet al te druk is op een donderdagavond).

• Uitstekend gegeten met vier personen: hoofdgerechten Meze en Estia. Meer dan voldoende hoeveelheid en prima kwaliteit. Huiswijn wit en Retsina ook prima. Bediening zeer prettig, attent en vriendelijk. Doggy Bag was geen probleem!

• Met 7 personen wederom prima gegeten. Kwaliteit van het eten is nog steeds uitstekend en de hoeveelheden dik voldoende. Normale eters komen prima weg met alleen een hoofdgerecht! Kleine eters kunnen ook prima een of twee voorgerechten nemen of zelfs het kindermenu! Onze favoriete retsina (Malamatina) wordt er geschonken. De bediening is vriendelijk en staat open voor een praatje (over het eten, reviews, etc).

Prijzen zijn gemiddeld voor Nederland en natuurlijk (nog steeds) niet te vergelijken met die in Griekenland. Een drie-gangen-menu kost gemiddeld €6,50-€17,00-€6,50 (VHN)=€30. Halve liter wijn voor €9,50. Koffie &thee €2,10

Voldoende parkeergelegenheid in directe omgeving, tevens bereikbaar per openbaar vervoer (bus).