1. D. Gankema

Gastvrij - vers - kindvriendelijk - ruime keuze - GBP vriendelijk - Brabant op z'n best!!!

Vanaf de eerste keer dat we binnenkwamen, al een warm gevoel bij dit geweldige restaurant. We werden netjes welkom geheten en vervolgens langs elk onderdeel van het buffet rondgeleid met uitleg. Ze nam uitgebreid de tijd, ondanks dat er achter ons nog iemand aan het wachten was. We werden naar onze tafel begeleid en dat was meteen al bij elkaar mooie binnenkomer. Er is ruime keuze aan voorgerechten, drie soorten soep met bijbehorend garnituur, een saladebar met vanalles en nog wat. Er is voor ieder wat wils, veel keuze bij de wok, er is een grillplaat voor vlees en eentje voor vis, waar de vriendelijke koks alles vers voor je klaarmaken. De kant en klare warme gerechten zitten in niet al te grote bakken, waardoor het regelmatig vers aangevuld wordt. De bar waar je zelf je drankje kunt halen is erg uitgebreid, ook voor de kinderen. Als je eenmaal klaar bent met eten, heb je ruime keuze aan desserts, ijs en zelfs slush puppies voor de kids. Ze maken met liefde een heerlijke verse milkshake voor je, echt een aanrader. Als je dan klaar bent met je toetje, kun je nog heerlijk natafelen met een lekker kopje koffie of een variatie daarop, er staan allerlei siropen om je koffie smaak te geven. Er is ook genoeg keuze aan lekkernijen bij de koffie, aan alles is gedacht. En dit alles voor een zeer aantrekkelijke all-in prijs!!!
    Wat mij persoonlijk ook erg aanspreekt, is dat er een speciaal tarief is voor mensen met een maagverkleining. Ik kan niet veel eten door een maagverkleining maar daar passen ze de prijs op aan op vertoon van mijn gbp-pasje. Geweldig!
    Aan de kinderen is ook gedacht, er is een mooie speelruimte in de kelder waar de kinderen veilig kunnen spelen met verkleedkleren, kleuren, er is een kleine bioscoop, ouderwetse arcadekasten, een geweldig 'catch the light' spel en het mooiste, er is begeleiding bij die de kinderen desgewenst ook nog heel leuk schminkt!!! Dus als ouder kun je rustig eten terwijl de kinderen zich opperbest vermaken. Onze kinderen willen nergens anders meer heen! Wij komen hier dan ook regelmatig vanuit Tiel, dat het 45 minuten rijden is, is het helemaal waard!
    De bediening loopt regelmatig rond om vuil servies en glaswerk weg te halen en er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is.
    Ook hebben ze de mogelijkheid om een leuk (bedrijfs)uitje te organiseren, ze hebben hiervoor arrangementen met onder andere Solexrijden of een scootertocht in combinatie met gebruikt van hun heerlijke buffet. De Schans heeft het allemaal, met recht Brabant op z'n best!!!!!