1. "Midnight in Den Bosch"

Op 16 augustus zijn we aangeschoven in het kleine maar zeer knusse restaurant "Menu-et" in Den Bosch.
    Zo in Franse stijl, daar kunnen ze in Frankrijk nog een puntje aanzuigen.
    Niet groter dan een huiskamer met ongeveer 8 tafeltjes, vol typisch Franse tierlantijnen begeleid door dito chansons uit de speakers.
    Zondagavond kozen we een klein tafeltje, meest ver afgelegen van de voordeur.
    Paul Diekman en Chantal Koorenreef runnen hun restaurant op een bijzonder originele wijze met veel stijl, humor, creativiteit en gastvrijheid.
    Het verrassingsmenu bleek buitengewoon geslaagd, terwijl we eigenlijk niet zo weg zijn van deze formule. Paul heeft een vriendelijke overtuigingskracht en maakt waar wat hij belooft.
    Geen wijnkaart, maar ook wat betreft de keuze van de wijnen kun je Paul volledig vertrouwen. Bovendien laat hij je proeven van verschillende flessen en dat werkt uitstekend.

Qua eten en drinken geen enkele twijfel!
    Maar dat is nog maar een deel van dit culinaire avontuur...
    Op een gegeven moment ging Paul achter het wandje zitten wat ons tafeltje afscheidde van de rest van het restaurant (een laag wandje, want we konden elkaar bij wijze van spreken in de ogen zien) en opeens klinkt pianospel. Zeer verassend blijkt Paul's piano dus naast onze tafel te staan. Hij gaat 'helemaal los' met een virtuoze introductie. De inleiding op het door Chantal gezongen "Jacque fois". Fraaie breekbare stem waarmee ze het melancholieke chanson in een zeer geslaagde vorm giet.
    (gedurende de avond volgen nog enkele uitvoeringen en laat Paul tevens horen dat (ook)de klassieke muziek stevig verankerd is in zijn repertoire)

Het lied is klaar en gaan beiden met veel vaart verder in de bediening van hun gasten.
    We waanden ons in het Parijs uit de film "Midnigt in Paris" van Woody Allen.
    De film is zeer aan te bevelen net zoals dit magische restaurant!
    We komen absoluut terug "telkens weer"....

Hans en Joyce