Op dit adres zit nu: Blue

1. Vanavond gegeten bij restaurant Taverne op Urk.

Bij binnenkomst zagen we twee jonge meisjes, we vertelden te hebben gereserveerd. (VakantieVeilingen) Er werd gezegd dat we zelf maar een plekje moesten zoeken. Prima, we gingen bij het raam zitten. Deze tafel was bedekt met twee vuile tafellopers (kruimels en vlekken).

Na een kwartier komt een van de twee meisjes bij ons met de vraag wat ze voor ons kan doen... Uhm ja, we hebben gereserveerd (VakantieVeilingen). Ze nam de bon mee, en keek wat verbaasd. Na 10 minuten werd er gevraagd wat we wilden drinken, en kregen we een menu kaart voor tweederangs burgers die via VakantieVeilingen hadden gereserveerd.. Althans, zo zag het kaartje er uit..

Rode wijn werd geserveerd, poot zat onder de wijn, er was mee geknoeid.

Na 30 minuten werd het voorgerecht geserveerd. Carpaccio en gerookte zalm met ui en kappertjes. Carpaccio was prima te eten. Gerookte zalm was ook lekker, maar de garnering kan prima minder.. Was bijna meer garnering dan zalm.

Na weer zo'n 30 minuten werd onze soep geserveerd. Bospaddenstoelensoep en kippensoep, beide waren niet bijzonder op smaak.

Weer 20 a 30 minuten later zou het hoofdgerecht worden geserveerd. Het meisje kwam met de verkeerde borden, waarna ze navraag deed en vervolgens binnen 5 minuten onze gerechten kwamen brengen. Varkenshaas en scholfilet met groenten en tomaten salsa.

Varkenshaas was goed maar de scholfilet was smaakloos en flauw. De groenten bij de scholfilet waren te ver gebakken. Er zat ook een torentje van tofu met spinazie bij, dit was net een spons en smaakte nergens naar. De patat en aardappelpartjes waren daarentegen wel lekker. Coleslaw zat ook weinig tot geen smaak aan.
    En bij de doorzichtige schaaltjes misten er stukjes uit het glas.

Het dessert werd binnen een 15 minuten geserveerd. Een Dame blanche en een chocolade mousse. Het glas van de dame blanche miste ook een stukje glas uit de rand. Het ijs smaakte goed. Chocolade mousse met ijs en slagroom en een shotje Malibu. Glaasje van het shotje was ook beschadigd. Chocolade mousse was erg lekker i.c.m. het ijs en de slagroom.

3 sterren voor het eten: Voor het voorgerecht, de soep en het nagerecht.

2 sterren voor de service: jonge meisjes laten je zelf een plek zoeken, slecht verstaanbaar (zacht sprekend), serveerden alles vanaf het hoofd van de tafel i.p.v. naast de gast. Kapot servies, vieze tafellopers bij binnenkomst. Ook mogen ze best wat vriendelijker kijken.

2 sterren voor de sfeer: sfeer lijkt in orde als je binnenkomt, gezellig met wat kaarsjes en plantjes hier en daar. Echter geen passende muziek op de achtergrond.
    Wel een mooie inrichting qua meubilair.

Prijs/kwaliteit: 1 ster, via VakantieVeilingen dit diner gekocht. Maar ik kom hier niet weer, voor het geld wat ik er aan heb besteed, valt de kwaliteit echt tegen.