Op dit adres zit nu: De Veerstoep

1. Bijna een jaar geleden heb ik mijn ervaring bij 't Zwientje op deze site geplaatst. Toen was ik vol lof. We zijn ook tussendoor nog een paar keer geweest en hebben toen prima gegeten.
    Helaas is dat deze keer wat minder. Via de site konden we alleen om 18.00 / 19.00 / 20.00 uur boeken. Wij wilden graag wat eerder, dus hebben hierover telefonisch contact gehad. Maar nee, dit was niet mogelijk. Het was echt alleen op de hele uren mogelijk. Jammer, maar het is niet anders.

Bij het restaurant aangekomen zat er buiten al een ander stel te steengrillen. Wij hadden ook steengrill gereserveerd. Dat kon deze keer (vanwege het mooie weer) alleen buiten. Oké, maar verder zou alles hetzelfde zijn. Helaas zaten de stoelen niet echt lekker. Ze zaten veel te laag voor de tafel. Misschien een idee om er kussentjes op te plaatsen?

Voor ons gevoel was er minder keus qua vlees. Er waren vleessoorten die goed waren, maar sommig vlees leek oud en was niet lekker, onder andere de gehaktspies. Die namen we dus niet meer.
    Patat was prima. Stokbrood met kruidenboter was ook goed. Rauwkostsalades waren van mindere kwaliteit dan de vorige keer. Jammer dat het bier uit een flesje kwam en niet van de tap. Jammer dat de frisdrank niet uit een klein flesje kwam, maar uit een grote fles en daardoor niet echt bruisend was.

Tijdens het eten rook ik de sigarettenrook van een andere gast. Dit vond ik erg storend, maar ik wilde niet meteen vragen of ze alstublieft niet wilden roken (we zaten immers buiten). Maar op een gegeven moment was de rook dermate storend dat ik toch maar vroeg of zij alstublieft haar sigaret uit wilde maken. Ik kreeg een blik toegeworpen alsof ik van een andere planeet kwam, vervolgens volgde een enorme zucht. De peuk was echter al bijna op, maar met enige tegenzin zou de mevrouw haar peuk doven. Na een kwartier waren wij uitgegeten en de andere gast stak meteen weer een sigaret op (hoe verslaafd kan je zijn).

Ons toetje hebben we dan ook maar binnen opgegeten. De stoelen zaten iets beter, maar de muziek, die wij al de hele avond ook buiten hadden gehoord, was nog beter te horen. Misschien herkent u de muzieksoort waarbij je als het ware wordt opgejut om sneller te gaan eten? Bij ons werkt dit niet echt sfeerbevorderend helaas.

Jammer dat het concept wat boven in het restaurant zo goed was, nu in onze ogen zo achteruit was gegaan. Geen aparte koele ruimte voor vlees, vis en salades. Maar een vitrine waar het vlees werd bewaard.

De bediening was goed, een aardige serveerster. Zij voelde zich op het eind ook ongemakkelijk doordat de andere gasten nogal van leer trokken richting ons. Ik was een zeur, ik was niet sociaal (hoezo?). Volgens hen ging rook altijd recht naar boven en kon ik het onmogelijk ruiken. Jammer genoeg voor mij rook ik het wel en had ik er last van. Het is erg jammer als de ene gast last heeft van de andere. Misschien kunnen de eigenaren en medewerkers van het restaurant nadenken hoe dit in de toekomst te voorkomen is.
    Wij komen niet meer terug. We komen van ver, maar voor goede kwaliteit maakt dit niet uit. Hoe komt het dat leek alsof er nu ook oud vlees werd aangeboden? Misschien omdat er weinig klanten zijn en niet alles op gaat, en dat het vlees dat over is een andere keer weer gebruikt wordt?

4,3

Vorige recensies van Bert

• Gisteravond hebben we twee personen heerlijk bij het Zwientje een gesteengrild. We hadden een voucher van Groupon. Dan is het altijd afwachten. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel boven gebracht. Daar werd verteld wat we konden verwachten. Eerst kregen we stokbrood en kruidenboter. Daarnaast werden ook de andere sausjes en een bakje tortilla chips gebracht. De soep hebben wij niet niet genomen, dit is sowieso niet zo ons gebruik voor een maaltijd. De serveerster zei dat het schaaltje met patat later zou worden gebracht. Dit kwam ook iets later, en was heerlijk.

Ondertussen hebben we wat vlees gepakt in de koele ruimte aangrenzend van de ruimte waar de tafeltjes steen. Een ruime keus, en altijd fijn dat je kan pakken waar je voorkeur naar uit gaat. Nadat we de plaat met een beetje boter hadden ingevet kon het vlees erop. Even wachten, en ... wat een heerlijk vlees. Prima kwaliteit! Het voordeel is ook dat je zelf bepaalt hoe lang je het vlees laat garen. Dus als iemand het vlees er veel te lang op laat liggen en dan zegt dat het te veel doorbakken is, ligt dit echt aan de persoon zelf.

De aankleding was sfeervol en gezellig. Ja, je hoort de afzuiging boven de steengrill. Ondertussen waren er meerdere gasten die aan het barbecuen waren. Sommige mensen lieten de houten stokjes waaraan het vlees zat nogal verbranden, dus dit rook je wel.

Vriendelijke bediening, die niet de hele tijd op je vingers staan te kijken, dat heb je soms ook. Nu kwamen ze regelmatig even boven om af te ruimen en te vragen of alles naar wens was, en eventueel een drank-bestelling op te nemen. Wij hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug als we in de buurt zijn.