1. Gisteren wezen lunchen op het terras bij Spaander. Waar mijn vriend zich erg op had verheugd werd helaas een grote teleurstelling. Na eenmaal plaats te hebben genomen op het terras duurde het erg lang voordat de bediening kwam. Uiteindelijk zelf maar een vrouw gevraagd die elke keer langs liep. Kregen direct een chagrijnig antwoord dat ze er zo aan kwam. Na 5 minuten kwam ze toen eindelijk. Met een enorm nors gezicht en een houding dat ze er duidelijk geen zin in had vandaag. Mijn vriend nam een spiegelei en ik wou graag een tosti met kaas. Dit was volgens de vrouw absoluut niet mogelijk want ze hadden alleen de spaander tosti met andere ingrediënten erop. Na de vraag of die andere ingrediënten eraf konden zodat alleen de kaas erop bleef was ook niet mogelijk. Uiteindelijk maar gezegd dat ik dan geen eten wou en mijn vriend maar alleen ging eten. Direct liep mevrouw weg zonder zich verder wat in de klant te verdiepen. Ze wouden blijkbaar niks verdienen. Toen mijn vriend het op had om de rekening gevraagd en net toen we weg wouden gaan kon een gezin achter ons zonder enige moeite bestellen wat ik graag wou hebben. Dit was wel bij een andere vriendelijkere collega. Voor ons was dit eenmaal en nooit weer en dat terwijl mijn vriend zich er erg op verheugd had. Ze hebben blijkbaar niks van het programma geleerd want klantvriendelijkheid kent deze vrouw absoluut niet!