1. Na een strandwandeling, waar dan ook op Walcheren, is Duinlust onze vaste plek voor de lunch. Binnen zitten we heerlijk knus aan 1 van de ronde tafels in de nissen.

De bediening is adequaat en vriendelijk, en de kok weet van wanten. Tosti's en Panini's zijn goed, de soep is heerlijk en de garnaalkroketjes, hoewel niet goedkoop, uitstekend.

Een echt goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft de huislunch (de lunchgerechten komen trouwens allemaal met het lokale, heerlijke brood van Menno, en dat is een vermelding waard), met een soort paté waar mijn zus een hele kluif aan heeft. De lunchkaart is wel iets ingekrompen. Vorig jaar tellen we nog 3 12-uurtjes, nu maar 1, die met vis, waarbij de tonijnsalade is vervangen door een makreelsalade, en dat vindt mijn vrouw niet de beste keuze. Maar daar staan weer een aantal goede bieren en een kok die grapjes maakt met mijn zoon van 4 tegenover.

Bij Duinlust blijven wij komen. We hopen wel, nu Dishoek in de greep van projectontwikkelaars en aanverwant geboefte lijkt te gaan komen, dat het zijn gemoedelijke karakter blijft behouden.

Vorige recensies van Gerrit Bremer

• Na een fikse strandwandeling is het heerlijk uitblazen en lunchen in het knusse Duinlust. De kaart is gevarieerd, het bieraanbod goed en de prijzen schappelijk. In de serre kan het net te warm worden, maar in het oude gedeelte, aan de grote tafel, zit je voortreffelijk. Er worden 3 twaalfuurtjes aangeboden. Die met 2 sneden brood, garnalenkroket, tonijnsalade en vissoep is in ieder geval heerlijk.