1. Ruud 73 punten

Vandaag heerlijk Grieks gegeten bij Mykonos. Klein maar fijn restaurantje direct tegenover het NS-station in Zutphen. We werden gastvrij verwelkomt en voelden ons direct op ons gemak. Bij de kaart een glaasje ouzo en daarna werd onze bestelling opgenomen. Eerst een drankje en al snel kwamen de gerechten op tafel. Vriendelijk bediend en zonder opdringerig personeel voor extra's of lange wachttijden, zodat de klant meer drankjes zou bestellen. We kregen ruim bemeten porties op tafel. Heerlijk pittig gekruid vlees en warme krokante frietjes. Lekkere tzatziki. De salade had wat smakelijker gekund. Zelfs op een doordeweekse avond was het goed druk in het restaurant. De bediende kwam vragen of alles naar wens was en of het lekker smaakte. Prima. We hebben heerlijk gegeten. Natuurlijk nog even gecheckt of de toiletten schoon waren. Ook dat was dik in orde. Bij het afrekenen opnieuw de vraag of alles naar wens geweest was. Mykonos is een aanrader voor wie lekker ongecompliceerd Grieks wil eten in Zutphen.