1. Lotte 25 punten

Vandaag wezen lunchen bij de Koffer in Mierlo.
    Al jaren een favoriete plek voor ons, waar we met regelmaat komen om wat te drinken, te lunchen of tapas te eten. De lunch is nog prima te doen, maar met name het avondeten en het lange wachten ooit op een drankje, maakt het voor ons minder aantrekkelijk nog zo vaak te komen.

Wat vandaag vooral opviel was de manier waarop de leidinggevende (aan te nemen door het ontbreken van dezelfde kleding als het overige personeel) met het personeel omging. Terwijl ik binnen mijn lunch stond af te rekenen, hoorde ik haar de overige personeelsleden aanspreken. Of nou ja, aanspreken is het niet te noemen, afblaffen en commanderen zijn betere benamingen. In plaats van te vragen of iemand even bij haar wilde komen was het 'hier komen!' om vervolgens op een snauwende manier te vertellen wat er verwacht werd. Wat dat precies was, zal ik achterwege laten, maar als ik deze reactie van mijn leidinggevende zou krijgen, zou ik per direct mijn shirt uitdoen en aanlopen.

In principe niks mis mee om personeel te wijzen op bepaalde zaken om zo de kwaliteit van de bediening te verbeteren, maar het is toch wel een enorme afknapper als gast als je de leidinggevende (die toch een bepaalde voorbeeldfunctie heeft en gezicht van het bedrijf is) zo met haar personeel om hoort/ziet gaan. Ten eerste staan daar studenten met deze hitte hard te werken voor hun centen en verdient iedereen hierin zijn/haar respect, ten tweede als je het personeel aan wilt spreken, neem je iemand even apart in plaats van midden in de zaak waar gasten het kunnen horen.

Ik was altijd, ondanks de vele negatieve reacties al om mij heen, nog aardig te spreken over de Koffer, maar door deze situatie is er toch wel een bepaalde nasmaak aan mijn heerlijke lunch gekomen.

5,7